کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود.

بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل بن بست سیاسی در آمریکا درباره افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال، تقویت دلار در برابر سایر ارز‌های خارجی، و نیز افزایش نرخ بیکاری در ایالات متحده شاهد کاهش یک درصدی بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۷۳ سنت کاهش، به ۷۵ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۹۲ سنت کاهش، ۷۱ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) باعث تقویت دلار در برابر سایر ارز‌های خارجی شد. این بدان معناست که بهای نفت برای خریداران خارجی گران‌تر از گذشته شده و همین امر بر بهای طلای سیاه تاثیر می‌گذارد. 

از طرفی مذاکرات میان دولت بایدن با قانونگذاران جمهوریخواه کنگره به منظور افزایش سقف بدهی‌های ۳۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلاری دولت فدرال به بست خورده است. جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا با ابراز نگرانی در این باره اعلام داشت در صورتی که سقف بدهی‌های دولت فدرال افزایش پیدا نکند اقتصاد جهان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. 

سازمان کشور‌های صادر کننده نفت خام (اوپک) پیشبینی خود برای تقاضای بازار در سال ۲۰۲۳ را بدون تغییر نگه داشت و تاکید کرد افزایش تقاضای چین برای نفت خام می‌تواند باعث خنثی شدن نگرانی‌های مربوط به شرایط اقتصادی آمریکا شود. 

در اخبار مربوط به حوزه عرضه نفت خام نیز، ترکیه امروز از سرگیری صادرات نفت خام از اقلیم کردستان عراق به بندر جیحون خبر داد. این خط لوله روزانه ۴۵۰ هزار بشکه نفت خام را به بازار جهانی عرضه می‌کند.

برچسب ها: بهای نفت ، نفت برنت ، اوپک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار