هشدار زرد هواشناسی آذربایجان غربی/رگبار باران، رعد برق و تندباد در پیش است

هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص رگبار باران، رعد وبرق همراه با وزش بادشدید موقتی با احتمال گرد و خاک در استان هشدار زرد صادر کرد.

با توجه به ورود سامانه جدید بارشی به آذربایجان غربی، اداره کل هواشناسی استان در خصوص رگبار باران، رعد وبرق همراه با وزش بادشدید موقتی با احتمال گرد و خاک هشدار زرد صادر کرد.

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در آخرین هشدار هواشناسی سطح زرد خود اعلام کرد: با توجه به عبور امواجی از تراز میانی جو از بعد از ظهر فردا شنبه ۲۳ اردیبهشت، رگبار باران، رعد برق، وزش باد شدید موقتی با احتمال گرد و خاک همراه با کاهش دما پیش بینی می‌شود.

برپایه اعلام هواشناسی منطقه اثر بارندگی کلیه مناطق با تاکید بر بیمه شمالی و مرکزی استان و منطقه اثر وزش باد و گرد و خاک کلیه مناطق به ویژه جنوب استان خواهد بود و فعالیت سامانه تا اواخر وقت روز دو شنبه ۲۵ اردیبهشت ادامه دارد براین اساس احتمال آبگرفتگی معابرشهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه –احتمال خسارت به سازه‌های سبک در اثر تند باد لحظه‌ای وجود دارد.

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی به هموطنان توصیه کرد: از تردد و اتراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت کوهنوردی با توجه به شرایط ناپایدار جوی و احتمال برخورد صاعقه اجتاب کنند و دستگاه‌های اجرایی برای آبگرفتی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها، محکم سازی سازه‌های سبک و نیمه کاره آمادگی داشته باشند و کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی عمل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.