هشدار زرد هواشناسی در آذربایجان غربی/بارش برف و باران در پیش است

اداره کل هواشناسی آذربایجان غر بی با صدور هشدار زرد ازبارش باران و برف و وزش باد، و کاهش محسوس دما در استان خبر داد.

بر اساس هشدار هواشناسی سطح زرد اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی و با بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی و با توجه به عبور موجی زودگذر از تراز میانی جو، فعالیت سامانه جدید بارش باران و برف و وزش باد، از روز دوشنبه همراه با کاهش محسوس دمارا در پی خواهد داشت.

زمان شروع این مخاطره اواخر وقت روز یکشنبه ۲۶ آذر و منطقه اثر آن نیز اواخر وقت یکشنبه: نیمه شمالی و مرکز استان – دوشنبه: مرکز و جنوب استان خواهد بود.

فعالیت این سامانه موجب بارش باران و برف و وزش باد در مناطق کوهستانی کولاک برف مه گرفتگی، کاهش دید و افت دما خواهد شد و در پی آن احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی وجود دارد.

در این شرایط آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و لغزندگی و کولاک برف در جاده‌ها خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها مسیل‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب از سفر‌های غیر ضرور و احتیاط در تردد‌های شهری و جاده‌ای و تجهیز خودرو‌ها به لوازم زمستانی صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی توصیه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.