سید حسن نصرالله:

نتانیاهو نتوانست اهداف خود را در جنگ محقق کند/ بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مهم است

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سالروز شهادت «سید مصطفی بدرالدین» به تحولات اخیر غزه و تجاوز رژیم صهیونیستی پرداخت.

 سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سالروز شهادت «سید مصطفی بدرالدین» (سید ذوالفقار) به درگیری نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین اشاره کرد و شهادت شماری از فرماندهان مقاومت در نوار غزه را تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله گفت: به مردم فلسطین و رهبران مقاومت و مجاهدان آن برای شهدا تبریک می‌گویم و شهادت برادر خضر عدنان را تسلیت می گویم. دشمن اسرائیلی است که در این دور با ترور فرماندهان گردان های قدس و ۷ زن و کودک تجاوز را آغاز کرد. اشغالگران به دنبال ضربه زدن به ساختار رهبری گردان های قدس و نابودی نیروی موشکی آن است. 

نتانیاهو با تجاوز به دنبال رفع شکاف داخلی است

او افزود: نتانیاهو از طریق تجاوز به دنبال رفع شکاف در کابینه و بهبود وضعیت مردمی خود است. نتانیاهو نتوانست هدف خود را در این جنگ محقق کند. رژیم صهیونیستی با وجود اینکه نوار غزه را محاصره و عملیات علیه مقاومت انجام داد نتوانست مقاومتی که فرماندهان آن اتاق عملیات واحد تشکیل داده بودند را شکست دهد.اتحاد گروه های مقاومت در موضع گیری و نپذیرفتن آتش بس که فرصتی برای تنفس صهیونیست ها بود، فتنه انگیزی صهیونیست ها را از بین برد. حجم موشک هایی که گردان های قدس به سوی اراضی اشغالی شلیک کردند موجب شد دشمن ناامید شود و درک کند که نیروهای مقاومت قدرت ترمیم و اتحاد سریعی دارند.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: حماس و موسس آن شیخ احمد یاسین و بسیاری از فرماندهان آن شهید شدند و بسیاری از آنان در زندان هستند و در مقاومت لبنان نیز فرماندهان بزرگی شهید شدند و این امر موجب تضعیف اراده آنان نشد بلکه برعکس این امر انگیزه بیشتری برای آنان ایجاد کرد. ترمیم سریع فرماندهی در جهاد اسلامی فلسطین موجب تعجب صهیونیست‌ها در شکست نقشه آنان در از بین بردن این جنبش شد.

وحدت مواضع جناح‌های مقاومت اشغالگران را غافلگیر کرد

او افزود: تصور صهیونیست‌ها این است که تجاوزگری و انجام عملیات علیه مقاومت فلسطین منجر به تضعیف رهبری جنبش جهاد اسلامی و دستیابی مجدد صهیونیست‌ها به توان بازدارندگی در برابر غزه می‌شود که این تصور اشتباهی است. رهبری جنبش جهاد اسلامی پس از ترور رهبران گردان‌های قدس عاقلانه و آرام عمل کرد و با رهبری گردان‌های القسام ارتباط برقرار کرد تا موضع متحد شود. وحدت موضع بین جناح‌های مقاومت، اشغالگران را از دستیابی به اهداف خود باز داشته است. باید به توانایی گردان‌های قدس برای بازگرداندن سریع ساختار رهبری آن توجه کنیم. این نشان از توانمندی بالای گروه‌های مقاومت در ترمیم ساختار رهبری سیاسی و نظامی خود است. بازگشت سریع گردان‌های قدس پس از ترور ۳ فرمانده ارشد آن به ساختار فرماندهی خود، صهیونیست‌ها را غافلگیر کرد. صهیونیست‌ها اذعان کردند که ورود موشک‌ها به جنوب تل آویو و قدس اشغالی آنان را سردرگم کرده است.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه نبرد امروز، نبرد حفاظت و تامین امنیت مردم فلسطین است، گفت: موضع مقاومت در غزه منسجم است و آنچه تاکنون رخ داده است، به خوبی به دشمن می فهماند که مقاومت از کنار هر عملیات تروری عبور نخواهد کرد و آن را به یک رویارویی گسترده تبدیل می کند تا نتانیاهو نتواند با گفتن اینکه بازدارندگی را احیا کرده به جامعه اسرائیل دروغ بگوید. نبرد غزه مهم است و اثرات آن محدود به نوار غزه نیست، بلکه کل منطقه را در بر می گیرد. ما دائماً با رهبری مقاومت در غزه در تماس هستیم و در هر زمانی که مسئولیت ایجاب کند از کمک کردن دریغ نخواهیم کرد.

روابط ایران و سوریه در سطوح مختلف راهبردی است

او با اشاره به تحولات اخیر سوریه نیز گفت: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و دعوت از بشار اسد برای حضور در نشست آتی سران عرب شاخص مهمی است. سوریه در جایی که بود، باقی ماند و موضع و محور آن تغییر نکرده است. سفر رئیس جمهور ایران به سوریه تأییدی بر روابط راهبردی ایران و سوریه در سطوح مختلف است. سوریه امروز در انتخابات ترکیه با قدرت حضور دارد، چرا که نامزد‌ها برای بیان دیدگاه و رویکرد خود در قبال دمشق با یکدیگر رقابت می‌کنند. از هر تحول مثبتی در سوریه حمایت می‌کنیم و از برکات پیروزی سیاسی و نظامی سوریه بهرمند می‌شویم. ما در هر پیشرفت، بهبود روابط و پیروزی سوریه، شهدا و فداکاری‌های آن‌ها و غربت خود را در آن زمانی می‌بینیم که جهان از ما به خاطر حمایت از سوریه انتقاد کرد.

آمریکا نفت و گاز سوریه را سرقت و بر محاصره آن پافشاری می‌کند

سید حسن نصرالله افزود: آمریکا نه تنها نفت و گاز سوریه را می‌دزد بلکه بر محاصره و قانون سزار پافشاری می‌کند. همه تحولات مثبت در سوریه به برکت استواری رئیس جمهور، ارتش و مردم آن رخ داد. اوضاع در سوریه به سمت پیشرفت پیش می‌رود و روز‌های سختی که گذشت، دیگر برنمی گردد.  آنچه اکنون لازم است، احیای روابط لبنان با سوریه است. اگر حزب‌الله در لبنان تصمیم می‌گرفت، مدت‌ها پیش روابط با سوریه احیا می‌شد. دولت موقت لبنان موظف است روابط عادی خود را با سوریه بازگرداند. احیای روابط با سوریه به نفع لبنان است. تحقق منافع لبنان در زمینه‌های مختلف قطعا مستلزم احیای روابط عادی با سوریه است. دلیلی که مانع از برقراری مجدد روابط دولت لبنان با سوریه می‌شود قابل درک نیست.

هیچ دشمنی دائمی میان کشور‌های عربی وجود ندارد

 دبیرکل حزب الله همچنین درباره انتخابات لبنان گفت: سلیمان فرنجیه، وزیر سابق، برای ما یک نامزد تصادفی نیست، بلکه یک نامزد جدی است و این نامزد را به کسی تحمیل نمی‌کنیم، هر حزبی هر نامی را که می‌تواند معرفی کند و برای انتخاب رئیس جمهور هم در مجلس تصمیم گیری می‌شود. دولت موقت لبنان باید با وجود همه مشکلات به کار خود ادامه دهد. همچنین امیدواریم پارلمان نیز به صورت عادی به فعالیت خود ادامه دهد و این بر ضرورت انتخاب رئیس جمهور تأثیری نمی‌گذارد. ما به عنوان لبنانی باید از فضای مثبت منطقه بهره‌مند شویم. هیچ دشمنی دائمی میان کشور‌های عربی وجود ندارد و من خواهان بهره مندی از فضای مثبت سیاسی که اکنون در منطقه ایجاد شده هستم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
متاسفانه اسراییل در هر حمله به اهدافش می رسد و سپس اتش بس و دوباره برنامه ریزی برای هدف بعدی
آخرین اخبار