نکات ایمنی مربوط به کولرهای آبی را رعایت کنید

سازمان آتش‌نشانی کرمان به مردم توصیه کرد: برای حفظ جان و سلامتی خود، نکات ایمنی مربوط به کولرهای آبی را رعایت کنند.

محمدجواد بلوردی، معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی گفت: کولر باید از سوی سرویس‌کار مجاز، نصب و راه‌اندازی شود و مطالعه دفترچه‌ راهنمای کولرها نیز ضروری است.

او افزود: هر ساله تعداد زیادی از هموطنان به‌علت رعایت‌نکردن اصول ایمنی مربوط به کولرهای آبی، دچار برق‌گرفتگی و حوادث خطرناک دیگر می‌شوند.

معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با بیان اینکه در بسیاری از موارد، افراد به‌علت ناآگاهی و بی‌تجربگی، برق را قطع نمی‌کنند و دچار برق‌گرفتگی می‌شوند، بیان داشت: هر کولری در زمان راه‌اندازی یا سرویس سالیانه، حتما باید خاموش باشد.

 او تصریح کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که قطع بودن کلید کولر، دلیل بر برق‌دارنبودن سیستم‌های کولر نیست و در صورت امکان باید حتما کلید مرکزی برق، قطع شود. 

بلوردی با تاکید بر ضرورت کنترل مسیر انشعاب جریان برق و سیم‌کشی کولر و اطمینان از سالم بودن آن، گفت: در مواقع ترک منزل در مدت‌زمان طولانی و مسافرت، باید جریان برق و آب کولر قطع شود.

او با اشاره به لزوم نصب فیوز مناسب در کولرها، افزود: شهروندان توجه داشته باشند ریختن آب با شیلنگ روی پوشال‌ها می‌تواند خطرآفرین باشد.

او با بیان اینکه در هنگام نصب کولرها باید دقت شود که خطر سقوط نداشته باشد، بیان کرد: برای جلوگیری از آتش‌سوزی، بهتر است کولرها در مکان‌های امن و با فاصله از دودکش‌ها نصب شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار