نشریه آکسیوس به نقل از منابع آگاه می‌گوید وزیر خارجه آمریکا قصد دارد سمت جدیدی در وزارت خارجه برای گسترش عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی ایجاد کند.

 نشریه آکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی می‌گوید آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در نظر دارد دن شاپیرو، سفیر سابق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی را به عنوان نماینده وزارت امور خارجه در امور «توافق ابراهیم» معرفی کند.

این منابع همچنین می‌گویند دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در کنگره بر کاخ سفید فشار می‌آورند تا اقدامات بیشتری برای تقویت این توافق انجام دهد. شایان ذکر است که مجلس نمایندگان ماه گذشته با اکثریت قاطع قطعنامه‌ای را در حمایت از تقویت توافقنامه ابراهیم تصویب کرد.

این سه مقام آمریکایی می‌گویند بلینکن هنوز تصمیم نهایی در مورد ایجاد پست جدید را نگرفته است. یکی از مقامات گفت که اگر چنین منصبی ایجاد شود، در سطح مشاور ارشد خواهد بود و دامنه کار از توافقنامه ابراهیم گسترده‌تر خواهد شد.

 از وقتی کابینه افراطی و راست‌گرای نتانیاهو سر کار آمده است، اکثر کشور‌های عربی که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به عنوان بخشی از توافق‌نامه ابراهیم آغاز کرده بودند، تا حد زیادی این روند را متوقف کردند. با این حال، کاخ سفید امیدوار است معاهدات صلحی که با میانجیگری دولت ترامپ امضا شده است را گسترش داده و تقویت کند. از سوی دیگر، ایجاد یک منصب جدید در وزارت خارجه نشان می‌دهد دولت بایدن می‌خواهد تلاش‌های خود را پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ افزایش دهد.

این امر همچنین در حالی رخ می‌دهد که مقامات ارشد کاخ سفید برای عادی سازی روابط بین عربستان و تل‌آویو تلاش می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
همیشه ظالمین با عملکرد خودشون باعث محو و نابودی خود خواهند شد چنانچه نتان یابو کفتار زمانه همین راه پیش می‌ره
آخرین اخبار