برگزاری مراسم شهادت امام صادق (ع) در یزدان آبادِ زرند

به مناسبت شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه، حضرت امام جعفر صادق (ع)، مراسم سوگواری در آستان مقدس امامزاده شهید بهاءالدین (ع) یزدان آباد برگزار شد.

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام)، مراسم عزاداری و سوگواری ششمین امام شیعیان و رئیس مذهب جعفری با حضور علما، روحانیون و دیگر اقشار مردمی در آستان مقدس امامزاده شهید بهاءالدین (ع) یزدان آبادِ زرند برگزار شد.

در این مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام طوسی از روحانیون طبس و همچنین مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (علیهم السلام) همراه بود، سخنرانان و مداحان به تبیین مناقب امام ششم شیعیان و مداحی در رثای آن امام بزرگوار پرداختند.

حجت الاسلام طوسی از روحانیون طبس در این مراسم به شهادت امام ششم شیعیان اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) را شیخ الائمه می‌نامند که شاگردانی زیادی تربیت کردند و سرانجام نیز به دست منصوردوانیقی به شهادت رسیدند.

او شیعیان را شامل سه دسته (افرادی مثل ما که پیرو ائمه هستیم، اشخاصی مثل شیشه که دورو و بی استقامتند و منافقین) دانست و افزود: شیعه در مقابل دشمن می‌ایستد که نمونه اش اباعبدالله الحسین (ع) است، آبی که مهریه مادرش بود را بر او بستند اما با یزید کنار نیامد.

حجت الاسلام طوسی نمونه دیگر را شهید شاخص جهان اسلام، سردار دل‌ها عنوان کرد و با بیان فضائل شخصیتی این شهید والامقام و سایر شهیدان تصریح کرد: این شهدای بزرگ تمام وقتشان را فدای راه اباعبدالله الحسین (ع) کردند و امروز ما در امنیت هستیم.

او بیان داشت: شیعه امام صادق (ع) باید مثل طلای سرخ باشد؛ اگر بماند قیمتش بیشتر می شود؛ بدین معنی که هر چه برای اسلام سختی بکشیم، آب دیده تر می شویم.

حجت الاسلام طوسی افزود: خدا را شکر امروز محرم پر شور انجام می‌شود؛ اما صادقیه را باید زنده کنیم.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار