بازدید رایگان از موزه‌های استان کرمان

معاون میراث‌فرهنگی کرمان گفت: در هفته میراث فرهنگی، بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمان برای دانش‌آموزان و دانشجویان رایگان است.

مجتبی شفیعی با اشاره به ۲۸ اردیبهشت، روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی گفت: به مناسبت روز جهانی موزه، بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی برای همگان رایگان است. 

او افزود: امسال براساس تصمیمات اتخاذ شده دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند به مدت یک هفته از اماکن بیان شده به صورت رایگان بازدید کنند. 

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان به برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با میراث‌فرهنگی برای کودکان اشاره کرد و افزود: اجرای برنامه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی به همت کودکان به عنوان روایتگران موزه‌ها نیز با همکاری کانون پرورش فکری استان را در هفته میراث‌فرهنگی خواهیم داشت.

 او با اشاره به اینکه کرمان دارای ۲۰ موزه مشارکتی، غیرمشارکتی و خصوصی است، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هفته میراث‌فرهنگی بر تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد. 

شفیعی تاکید کرد: از علاقه‌مندان درخواست می‌شود از فرصت به‌وجود آمده استفاده کنند و در روز جهانی موزه از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمان دیدن کنند.

او تصریح کرد: ساعت بازدید موزه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۹ به صورت یکسره است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار