افزایش سن درمان ناباروری زنان از ۴۵ به ۴۹ سال

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: سن درمان ناباروری در زنان در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت از ۴۵ سال به ۴۹ سال تمام ارتقا یافت.

سید وحید خلیل اللهی گفت: اقدامات و تعهدات بیمه سلامت در درمان ناباروری و جوانی جمعیت افزایش یافته به طوری که با نشان دار کردن یک هزار و ۶۸۷ نفر فرد نابارور در سامانه‌های الکترونیکی برای اخذ خدمات ویژه و افزایش داروهای نازایی در تعهد از ۱۵ قلم در سال ۱۴۰۰ به ۶۳ قلم در سال جاری گام‌های مؤثری در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت و درمان ناباروری برداشته شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل از افزایش لوازم مورد تعهد درمان ناباروری از دو قلم به ۲۸ قلم خبر داد و می گوید: تعهد خدمات خاص ناباروری شامل آی.وی.اف، آی.یو.آی، آی. سی. اس. آی، اف. ای. تی، جنین اهدایی و رحم اجاره‌ای و حذف محدودیت سونوگرافی زنان باردار در همین راستا انجام شده است.

به گفته او، افزایش سن درمان ناباروری زنان از ۴۵ سال به ۴۹ سال تمام و ارائه خدمات ناباروری به فردی که ۶ ماه است صاحب فرزند نشده است به جد پیگیری می‌شود و در با رایگان بودن زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی سقف تعهدات بیمه‌ها تا ۹۵ درصد ارتقا یافته است.

خلیل اللهی با اشاره به بیمه درمانی مادران باردار، شیرده و فرزندان تا ۵ سالگی با آزمون وسع بدون الزام خانوار و استفاده نوزاد از بیمه درمانی مادر تا یک ماه گفت: با انعقاد قرارداد با ۲۲۵ نفر از کارشناسان مامایی و مراکز ناباروری به ویژه مرکز ریحانه، مرکز درمان ناباروری قفقاز و مراکز درمانی خصوصی در اردبیل اجرای طرح ملی جوانی جمعیت در اردبیل پیگیری می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با بیان اینکه ۶۳ درصد مردم استان اردبیل معادل ۷۹۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند، می گوید: کل هزینه‌های پارسال بیمه سلامت ۶۶۲ میلیارد تومان بود که از این مبلغ برای سطح یک بیمه روستایی ۹۳ میلیارد تومان تاکنون به دانشگاه پرداخت شده است.

خلیل اللهی با بیان اینکه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بار مراجعه بستری و سرپایی بیمه‌ای پارسال ثبت شده است، گفت: ۹۵ درصد مؤسسات تشخیصی درمانی معادل ۹۸۷ مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت در اردبیل هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار