پرداخت ۳۰ میلیارد ریال هزینه درمان ناباروری توسط بیمه سلامت اردبیل

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: از آذر پارسال تاکنون در این استان ۳۰ میلیارد ریال هزینه درمان در زمینه ناباروری پرداخت شده است.

وحید سیدخلیل‌اللهی گفت: پرداخت هزینه اسناد درمان مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل اولویت ماست.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل امروز در نشستی با رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل با اشاره به خدمات ارائه شده در بیمه سلامت استان اردبیل می گوید: ۹۵۰ موسسه تحت پوشش خدمات بیمه‌ای ما قرار داد و امسال چهار هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه درمان پرداخت کردیم.

او پرداخت هزینه درمان روستایی در سال جاری را نیز ۶۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در ماه بطور متوسط بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه درمان پرداخت می‌کنیم .

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل، تعداد بیمه شده در استان اردبیل حدود۸۰۰ هزار نفر است که تقریبا ۴۰۰ هزار نفر از این تعداد روستائیان هستند .

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در این نشست به خدمات مرکز درمان نازایی و ناباروری اردبیل اشاره و گفت:  در ۱۰ سال گذشته با فعالیت مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی در استان، درمان بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ خانواده موفقیت‌آمیز بوده و بدین طریق امید به زندگی به این خانواده‌ها بازگشته است.

مهران اوچی اردبیلی از بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل با تاکید بر گردشگری سلامت به همت جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد و می گوید: این طرح با کارفرمایی میراث فرهنگی و استانداری به این نهاد واگذار شده تا به عنوان یک سند بالادستی برای توسعه همه جانبه استان در بخش گردشگری تهیه و تدوین گردد که این طرح در مراحل پایانی است.

او در ادامه به تولید محصولات دارویی بر پایه گیاهان دارویی در مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل اشاره کرد و گفت: دو محصول قطره ضد سینوزیت با نام "دامپرلی" و "پماد پاپیتال"برای درمان واریکوسل با اخذ کد اخلاق پزشکی و انجام مرحله کارآزمایی بالینی به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار