افزایش ۵ برابری اهدای سمعک به مددجویان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۵ برابری اهدای سمعک به مددجویان استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

کریم رهیده گفت: شمار سمعک‌های اهدا شده در سال ۱۴۰۱ به معلولان نیازمند در کهگیلویه و بویراحمد ۵۰۵ مورد بود، این در حالی است که سال ۱۴۰۰ تنها ۹۰ سمعک به متقاضیان در استان اهدا شده بود.

او افزود: به صفر رساندن آمار پشت نوبت‌های تجهیزات توانبخشی سمعک یکی از مهمترین برنامه‌های امسال حوزه توانبخشی بهزیستی استان است.

رهیده ادامه داد: به علت عواملی، چون بالا رفتن قیمت سمعک در مراکز شنوایی، احتمال برداشتن ارز دولتی برای سمعک در سال جاری، انباشت نیازمندی جامعه هدف از سال‌های گذشته تاکنون، واسطه گری سازمان تجهیزات پزشکی کشور برای خرید سمعک از وارد کننده مادر با همکاری بهزیستی کشور به صفر رساندن نیاز معلولان استان در دستور کار است.

این مقام مسئول می‌گوید: هم اکنون مراحل نیازسنجی دقیق و بروزرسانی بانک اطلاعات، مشخص شدن آخرین دوره تخصیص سمعک برای هر نفر با توجه به اینکه طبق دستورالعمل کم شنوایان هر پنج سال می‌توانند یک سمعک دریافت کنند در دست انجام است.

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اولویت تحویل سمعک در استان به ترتیب نوزادان، خردسالان، دانش آموزان، دانشجویان، مادران ناشنوای دارای کودک خردسال است.

افزایش مددجویان استفاده از تجهیزات بهداشتی پوشینه

او گفت: در حال حاضر یک هزار و ۴۳۵ بیمار نیازمند در استان کمک هزینه پوشینه دریافت می‌کنند که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش چشمگیر یافته است، بطوریکه سال ۱۴۰۰، ۱۴۱ بیمار نیازمند در کهگیلویه و بویراحمد کمک هزینه خرید پوشینه بهره‌مند بودند.

رهیده افزود: هر یک از این بیماران ماهیانه ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و همچنین این بیماران کالای بهداشتی درمان یاد شده را به صورت غیرنقدی هم دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: همه بیماران نیازمند درخواست کننده پوشینه در استان زیر پوشش خدمات حمایتی قرار گرفتند.

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: برخی بیماران مادرزادی، افراد ضایعه نخاعی براثر حادثه یا بیمار عارضه نیازمند استفاده از پوشینه هستند.

درحال حاضر ۲۳ هزار نفر از شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند که این تعداد ۱۵ هزار نفر مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.