افزایش ۵ میلیون متر مکعبی ذخیره سد‌ها با بارندگی اخیر

بارش‌های اخیر در مازندران میزان حجم ذخیره آب در پشت سد‌های استان را ۵ میلیون متر مکعب افزایش داده است

حیدر داودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: در پی بارش‌های اردیبهشت میانگین بارندگی در استان ۴۲ درصد افزایش یافته که این میزان تا ابتدای اردیبهشت ۳۱۵ میلی متر بوده که با بارش‌های اخیر به میزان ۳۷۶ میلی متر افزایش یافته است.

او افزود: این در حالی است که در دوره درازمدت شاهد کاهش ۲۳ درصدی هستیم و همچنین متوسط بارندگی در سال آبی گذشته ۴۷۴ میلی متر بوده که کاهش ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

داودیان گفت: خوشبختانه بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت بالاتر از حد نرمال بوده و بارش‌ها در این دو ماه فروردین و اردیبهشت حدود ۳۰۰ میلیون متر مکعب آورد داشته است که حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب ذخیره و مصرف گردید و بخشی از آن در حوزه‌هایی که سازه‌های مهار آب نداشته ایم روانه دریا شده است.

او افزود: حجم آورد رودخانه‌ها که در پایان سال آبی گذشته به میزان ۱۶۶۴ میلیون متر مکعب بوده از ابتدای سال آبی جاری به ۸۹۴ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه درازمدت ۵۸ درصدکاهش داشته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۴۶ درصدی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه بارش‌های اخیر میزان حجم ذخیره آب در پشت سد‌ها را ۵ میلیون متر مکعب افزایش داده و درحال حاضر میزان پرشدگی سد‌های استان ۴۵ درصد می‌باشد، بر ضرورت همکاری مردم در مدیریت صحیح منابع آبی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.