ادعای اروپا درخصوص ممانعت از دور زدن تحریم‌های روسیه

رئیس شورای اروپا اعلام کرد تحریم‌های جدید بروکسل بر جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه متمرکز خواهد شد.

آمریکا و متحدان غربی اش از زمان آغاز جنگ اوکراین دو استراتژی اصلی را علیه مسکو اتخاذ کرده اند؛ نخست، ارسال تسلیحات و کمک‌های مالی به کی‌یف برای تقویت قوای نظامی این کشور و دیگری اعمال تحریم‌های سنگین علیه مسکو به منظور تضعیف روسیه.

با این حال، ۱۰ بسته تحریمی اتحادیه اروپا گرچه برای روسیه مشکل ساز شده است، اما مسکو توانسته به راحتی بسیاری از این محدودیت‌ها را دور بزند. از طرفی تحریم حوزه انرژی روسیه همانند شمشیر دو لبه تنها باعث افزایش بهای سوخت و تشدید تورم در قاره سبز شده است. 

به گزارش تل تریدر، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا امروز (جمعه) در یک کنفرانس خبری در توکیو اعلام کرد: بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا با هدف بستن روزنه‌هایی خواهد بود که روسیه برای دور زدن تحریم‌ها از آن استفاده می‌کند. 

میشل که هم اینک برای شرکت در اجلاس سران گروه ۷ در هیروشیما، به ژاپن سفر کرده است به رسانه‌ها گفت: در کنار مقابله با دور زدن تحریم‌های پیشین اعمال شده بر روسیه، ما تحریم‌های جدیدی را نیز علیه مسکو اعمال خواهیم کرد. اتحادیه اروپا به دنبال محدود کردن تجارت الماس با مسکو است و الماس‌های تولیدی این کشور برای همیشه در بازار اروپا نخواهد بود. 

رئیس شورای اروپا در ادامه با اشاره به نقش کشور‌های دوست روسیه از جمله چین خاطر نشان ساخت: ما بار دیگر از پکن می‌خواهیم به دلیل روابطی که با مسکو دارد، به این کشور فشار وارد کند تا تجاوز نظامی خود به کی یف را متوقف کند. او همچنین سخنان بی پروای مقامات روس را غیرمسئولانه خواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
اتحادیه شیاطین تا جنگ نابودی بشریت استارت نزنه کوتاه نخواهد آمد
آخرین اخبار