شورا، یکی از ثمرات بزرگ انقلاب اسلامی/ توجه به رشد جمعیت امری ضروری است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: شورا‌ها یکی از ثمرات بزرگ انقلاب اسلامی بوده و در واقع اداره بخشی از امور اجرایی کشور به عهده آن‌ها است.

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: بحث دموکراسی بودن نظام‌ها و حکومت‌ها در دنیا مطرح است و قطعا دموکراسی‌ترین و مردمی‌ترین نظام اجرایی در دنیا نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید.

او با اشاره به اینکه در شورای شهر یزد برنامه‌های متعددی برای حرکت خوب و مناسب شهر یزد در حال اجرا است گفت: در سال ۱۴۰۰و ۱۴۰۱، ۱۲۳ جلسه برگزار شد و از ابتدای دوره ششم تاکنون ۱۳۳ جلسه علنی و رسمی در شورا با ۳۸۲ مصوبه تشکیل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد همچنین هفته جمعیت و روز ملی جمعیت را گرامیداشت و با توجه به نقش جمعیت در کشور گفت: سال‌ها است که جمعیت و نقش آن در رشد و سازندگی کشور توسط مقام معظم رهبری تأکید شده است. در گذشته جمعیت ایران پنج درصد سالمند بودند اکنون این جمعیت به ۱۰ درصد رسیده است و در آینده‌ای نزدیک جمعیت سالمندان به ۳۰ درصد خواهد رسید.

به گفته سیفی: اگر رشد جمعیت در کشور و در استان یزد کاهش پیدا کند با چاله و بحران جمعیتی مواجه می‌شویم و فرصت برای جبران آن دشوار است بنابراین از اکنون باید به رشد جمعیت توجه ویژه‌ای شود. 

او خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر یزد نیز علاوه بر رعایت قانون جمعیت، تسهیلاتی را برای رشد جمعیت در نظر گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پایان روز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر را تبریک گفت و افزود: در طول دهه کرامت برنامه‌های خوبی توسط شهرداری تدارک و اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار