بررسی ضریب ایمنی پل های عابر پیاده بصورت دوره ای

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد بر ضرورت بررسی منظم و دوره ای پل های عابر پیاده از جهت ایمنی، پایداری و مقاوم سازی تأکید کرد.

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد خطاب به شهردار گفت: با توجه به اینکه متولی نگهداری و تعمیرات پل های عابر پیاده در میان سازمان سیما و منظر، سازمان فرهنگی ورزشی و مدیریت مهندسی ترافیک مشخص نیست شهرداری مکلف است نسبت به ارزیابی ، پایش و بررسی ضریب ایمنی ، مقاوم سازی و انجام تست های لرزه نگاری پلهای عابر پیاده اقدام و متولی مربوطه را مشخص نماید.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد در جلسه این کمیسیون گفت: ضرورت دارد شهرداری به صورت منظم و دوره ای پل های عابر پیاده را از جهت ایمنی، پایداری و مقاوم سازی بررسی کند تا شاهد حوادث جانی و مالی در این راستا نباشیم.

او ادامه داد: چراکه اگر تعمیر و نگهداری پل های عابر پیاده به صورت منظم و دوره ای به درستی اجرا نشود احتمال بروز حوادث جانی و مالی جبران ناپذیری وجود دارد.

رئیس کمیسیون نظارت تأکید کرد: باید به صورت دوره ای ضریب ایمنی پلها بررسی شود و سازه هایی که نیاز به نگهداری و تعمیرات دارد در اسرع وقت با بکارگیری مشاور ذیصلاح اجرا و اقدامات لازم انجام شود.

نیکونژاد در پایان درخصوص نصب تابلو بر روی پل های عابر پیاده گفت: اگر پلی تنها برای جنبه ترافیکی و عبور و مرور عابر ساخته شده است، تابلوی تبلیغاتی بر روی آن نصب نشود چراکه در این صورت بارهای کششی که بر روی پل وارد میکند اگر از قبل پیش بینی نشده باشد و مسایل فنی و تخصصی رعایت نگردد قطعا حادثه آفرین می شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار