نمایشگاه خوشنویسی خورشید ولایت در قزوین گشایش یافت

مدیرکل حوزه هنری استان قزوین از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی با عنوان خورشید ولایت همزمان با دهه کرامت، در نگارخانه مهر این مرکز خبر داد.

 محمدرضا امامقلی مدیرکل حوزه هنری استان قزوین قزوین را از دیرباز مهد پرورش هنرمندان و پایتخت هنر خوشنویسی ایران دانست و افزود: خوشنویسی هنری متعالی است که در کنار خود هنر‌های دیگر از جمله تذهیب، نگارگری و نقاشی را هم می‌تواند پذیرا باشد.

وی، هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی و شناسایی استعداد‌های هنری هنرمندان، حمایت و تشویق از آنان به منظور تولید آثار فاخر هنری، توجه به اقتصاد هنر و در نهایت معرفی ظرفیت‌های هنری این استان برشمرد و خاطرنشان کرد: حمایت از هنرمندان در شرایط کنونی تنها راه ماندگاری هنر خوشنویسی است و باید مسوولان فرهنگی استان قزوین نیز به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

امامقلی اضافه کرد: به همین منظور حوزه هنری استان همزمان با دهه کرامت نمایشگاه خوشنویسی خورشید ولایت را که برگرفته از فاخرترین آثار ۱۹ استاد نامدار قزوینی و همچنین استاد جلیل رسولی، از چهره‌های ماندگار خوشنویسی کشور است را به نمایش گذاشته است.

وی با اشاره به مدت زمان برگزاری این نمایشگاه از ۳۰ اردیبشهت تا ۹ خرداد ماه آینده، افزود: این نمایشگاه همه روزه در این ایام از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در محل نگارخانه مهر حوزه هنری استان قزوین دایر بوده و اهالی هنر و علاقه مندان می‌توانند از این آثار فاخر بازدید به عمل آورند.

امامقلی با اشاره به تدارک برنامه‌های جانبی در حاشیه این نمایشگاه، اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی اساتید خوشنویسی در فضای نمایشگاه، کارگاه آموزشی ابر و باد و نشست ترکیب بندی در خط شکسته نستعلیق از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

وی یادآور شد: این نمایشگاه به همت معاونت هنر‌های تجسمی حوزه هنری استان قزوین برگزار می‌شود و بازدید برای عموم هنرمندان و هنردوستان آزاد است.

براساس این گزارش، در این نمایشگاه همچنین از اثر استاد میرزا غلامرضا اصفهانی، از خوشنویسان به‌نام و برتر تاریخ خط نستعلیق و شکسته که در تاریخ خوشنویسی برخی او را تنها کسی می‌دانند که در هر دو هنر نستعلیق و شکسته در مقام استادی مسلم است با حضور علی دارابی، قائم مقام میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان استانی رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار