آبگرفتگی خیابان‌های تبریز به علت رگبار ناگهانی باران

بارش‌های رگباری و شدید ساعتی پیش موجب آبگرفتکی معابر عمومی در شهر تبریز شد و رفت و آمد خودرو‌ها را با مشکل مواجه کرد.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ این استان را فرا گرفته است و این وضعیت تا روز یکشنبه ادامه می‌یابد.
محمد امیدفر افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی، تصاویر ماهواره و آخرین اطلاعات هواشناختی، فعالیت این سامانه بارشی موجب ابرناکی، وزش باد گاهی شدید و غرش آذرخش می‌شود.

وی اظهار کرد: احتمال پر آب شدن مسیل‌ها و جاری شدن سیل در برخی مناطق وجود دارد بر این اساس انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این وضعیت ضروری است.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به وزش باد شدید در برخی مناطق استان، احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.

امیدفر لغو سفر‌های غیرضروری، اتراق نکردن در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام فعالیت‌های کوهنوردی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر را خواستار شد.
وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش از آذرشهر به مقدار ۲۳.۹ میلی متر و کمترین بارش از میانه به میزان ۹ دهم میلی بود گزارش شده است.
امیدفر ادامه داد: در این بازه زمانی هریس و چاراویماق با دمای هشت درجه و جلفا با دمای ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهر استان بودند و دمای تبریز در خنک‌ترین زمان به ۱۲ درجه سانتی گراد رسید.

برچسب ها: بارش ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.