خرید بیش از ۳ هزار تن کلزا در مازندران

بیش از ۳ هزار تن کلزا تاکنون از کشاورزان مازندرانی تحویل گرفته شده است.

عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: کشاورزان مازندرانی تاکنون ۳ هزار و ۱۸۲ تن کلزا به مراکز خرید تضمینی دانه روغنی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تحویل دادنده اند.

او افزود: شهرستان‌های گلوگاه و بهشهر مجموعا با تحویل گرفتن ۲ هزار و ۲۰۰ تن کلزا ۶۹ درصد از آمار دریافت این محصول را در شهرستان‌ها در اختیار دارند.

وفائی نژاد گفت: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان با فعال شدن ۵ مرکز آغاز و هم اکنون ۱۰ مرکز در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، جویبار، بابل و آمل در حال فعالیت می‌باشند.

او افزود: در صورت نیاز و برداشت کلزا توسط کشاورزان هر منطقه و با درخواست جهاد کشاورزی به تعداد مراکز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان افزوده خواهد شد.

وفائی نژاد همچنین در خصوص قیمت خرید تضمینی کلزا از کشاورزان، گفت: هر کیلوگرم کلزا به صورت علی الحساب با قیمت ۲۲ هزار تومان خریداری شده و در صورت نهایی شدن نرخ پیشنهادی در شورای اقتصاد، ما به التفاوت قیمت به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

او با توجه به فسادپذیری بالای دانه روغنی کلزا به شرایط تحویل گرفتن این محصول از کشاورزان مازندرانی اشاره کرد و افزود: کشاورزان استان از برداشت کلزا در زمان رطوبت بالا خودداری کرده و با اطمینان از رطوبت پایین آن، محصول تولیدی خود را به مراکز خرید تضمینی دانه روغنی تحویل دهند.

وفائی نژاد گفت: مراکز خرید تضمینی کلزا در استان مازندران، این محصول را با ۲ تا ۷ درصد ناخالصی و ۱۰ تا ۲۰ درصد رطوبت تحویل می‌گیرند.

او افزود: کشاورزانی که قصد تحویل دادن محصول تولیدی خود به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله را داشته و در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت نام نکردند هرچه زودتر با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نسبت به ثبت مشخصات خود اقدام کنند.

مدیرکل غله مازندران افزود:کشاورزان در زمان تحویل محصول، کارت ملی و شماره حساب فعال بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.