مدیر مخابرات منطقه سمنان:

سمنان ظرفیت معرفی به عنوان قطب فناوری کشور را دارد

دارایی گفت: استان سمنان با برخورداری از زیرساخت‌های فناوری، ظرفیت معرفی به عنوان پایتخت دیجیتال کشور را دارد.

دارایی مدیر مخابرات منطقه سمنان در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی و انتخاب شعار «توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه یافته از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات»، افزود: سمنان جزو استان‌های برتر کشور از لحاظ زیرساخت ارتباطات از جمله تلفن ثابت، تلفن همراه، ضریب پوشش روستایی است.

وی با بیان اینکه استان سمنان در زمینه زیرساخت فیبرنوری جزو استان‌های برتر کشور است، ادامه داد: سمنان هفتمین استان پهناور کشور، همسایه هشت استان با جمعیت‌ کم و پراکنده است و توسعه و نگهداری در این استان هزینه زیادی دارد.

دارایی تصریح کرد: سمنان استان پدافند غیرعامل است و با توجه به زیرساخت‌های فناوری اطلاعات می‌تواند قطب و پایتخت صنایع مبتنی بر دیجیتال و فناوری باشد.

مدیر مخابرات منطقه سمنان گفت: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان سمنان ۴۰ درصد است و به طود میانگین هر خانواده پنج نفره ۲ خط تلفن دارد.

وی خاطر نشان کرد: مخابرات منطقه سمنان متقاضی مانده در زمینه تلفن ثابت در نقاط شهری ندراد.

به گفته وی، ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان سمنان دارای ارتباطات است و طبق گزارش‌ها به ازای هر چهار نفر، پنج سیم کارت فعال و ضریب نفوذ تلفن همراه ۱۲۰ درصد است.

دارایی خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از روستاهای بالای ۲۰خانوار به اینترنت پرسرعت مجهز و استان سمنان از این نظر دارای جایگاه ممتاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.