هوای سرد صبحگاهی بر کاهش وزن چه افرادی تأثیر دارد؟

قرار گرفتن در معرض دمای سرد صبحگاهی ممکن است به سوزاندن چربی در مردان کمک کند.

نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد، مردانی که مایل به کاهش وزن هستند می‌توانند برای دستیابی به این هدف، صبح‌ها در معرض دمای سرد صبحگاهی قرار بگیرند، زیرا ممکن است به افزایش چربی سوزی در آنان کمک کند.

محققان دریافتند، در حالی که مردان هنگام قرار گرفتن در معرض دمای سرد صبحگاهی نسبت به دمای هوا در عصر احتمال بیشتری دارد که چربی بسوزانند، این موضوع در مورد زنان صادق نیست.

این مطالعه بر روی چگونگی قرار گرفتن در معرض سرمایی که باعث سوزاندن بافت چربی قهوه‌ای یا چربی قهوه‌ای برای تنظیم دما و سوزاندن کالری می‌شود، تمرکز کرد. چربی قهوه‌ای نوعی چربی در بدن است که به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند و دقیقا قبل از این که فرد در دمای سرد احساس لرز کند این چربی فعال می‌شود.

محققان همچنین بررسی کردند که آیا چربی سوزی از یک ریتم شبانه‌روزی پیروی می‌کند یا خیر همچنین چگونه این الگو در مردان و زنان متفاوت است.

ماریت بون، یکی از محققان این تحقیق از مرکز پزشکی دانشگاه لیدن در هلند اظهار کرد: نتایج مطالعه ما نشان می‌دهد که زمان بهینه برای قرار گرفتن در معرض سرما در یک زمان خاص از چرخه ۲۴ ساعته بدن است.

همچنین ممکن است تفاوت جنسی در نحوه واکنش بدن به قرار گرفتن در معرض سرما با توجه به افزایش متابولیسم در یک نقطه زمانی خاص وجود داشته باشد و به نظر می‌رسد که ارائه درمان‌هایی نظیر قرار گرفتن در معرض سرمای صبحگاهی ممکن است مفیدتر از عصر برای مردان باشد.

قرار است که محققان این هفته، یافته‌های مطالعه خود را در کنگره اروپایی چاقی (ECO) در دوبلین ایرلند ارائه کنند.

در مطالعه اولیه که روی موش‌ها انجام شد، محققان دریافتند که فعالیت متابولیک چربی قهوه‌ای در طول روز در نوسان است. این فعالیت دقیقا قبل از بیدار شدن زمانی که بدن نیاز به افزایش دمای مرکزی خود دارد به اوج خود می‌رسد و در شب کاهش می‌یابد.

محققان سپس ۲۴ شرکت‌کننده لاغر متشکل از مرد و زن که سن آنان بین ۱۸ تا ۳۱ سال بود را مورد ارزیابی قرار دادند. در طول ارزیابی، شرکت‌کنندگان روی تشک‌های پر از آب استراحت کردند و این تشک‌ها به تدریج خنک می‌شدند تا دمای آن به ۴۸ درجه فارنهایت برسد و یا زمانی که شرکت‌کنندگان احساس لرز می‌کردند، به مدت ۹۰ دقیقه در معرض سرمای پایدار قرار می‌گرفتند و در آن زمان انرژی مصرفی و دمای پوست آنان اندازه‌گیری شد.

محققان دریافتند که مردان در صبح تفاوت‌های قابل توجهی در چربی‌سوزی داشتند در حالی که مصرف انرژی ناشی از سرما و دمای پوست بین صبح و عصر در زنان تفاوت چندانی نداشت.

محققان بر این باورند که این مطالعه اولین گام مهم برای بررسی تاثیرات ریتم شبانه‌روزی زمان قرار گرفتن در معرض سرما بر متابولیسم (چربی) بدن است. در همین حال، آنان در تلاش هستند تا بررسی کنند که آیا قرار گرفتن مکرر در معرض سرمای صبحگاهی می‌تواند سلامت قلب و عروق را در مردان چاق بهبود بخشد یا خیر.

بون افزود: حداقل موردی که یافته‌های ما نشان می‌دهد، این است که باید مداخلات در زمان‌های خاص هنگام هدف قرار دادن متابولیسم لیپید در نظر گرفته شود.

منبع: هلث

برچسب ها: هوای سرد ، کاهش وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار