استاندار کرمان در بازدید از مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور:

ساختمان تاریخی مرکز اسناد کرمان باید بازسازی شود

فداکار تسریع در تعیین مکان مناسب و بازسازی ساختمان تاریخی مرکز اسناد کرمان را برای حفظ اسناد و میراث‌ قدیمی مورد تاکید قرار داد.

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان صبح امروز اول خرداد ماه از مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور بازدید کرد.  

فداکار ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز اسناد ملی استان، تسریع در تعیین مکان مناسب و بازسازی ساختمان تاریخی مرکز اسناد کرمان را اولویت اول برای حفظ اسناد و میراث‌های قدیمی مرکز دانست و بر حفاظت از کتب خطی و مذاکره برای تهیه ساختمان مقاوم برای این مرکز تاکید کرد.  

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی، معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در این بازدید گفت: می‌توانیم ساختمان‌های اضافی دستگاه‌ها را شناسایی و  این موضوع را در شورای تامین مطرح  کنیم و موقتا برای حفظ اسناد و میراث‌های قدیمی در اختیار سازمان اسناد قرار دهیم.  

محمدعلی گلاب‌زاده، رئیس مرکز کرمانشناسی نیز گزارشی از فعالیت‌ها، پژوهش‌ها و کتاب‌های قدیمی منتشر شده مرکز ارائه داد  و همچنین  به معرفی قسمت‌های مختلف مرکز پرداخت.  

ریحانه شهیدی، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور نیز  در این بازدید گفت: از نظر فیزیکی، ساختمان با مشکلات عدیده‌ای برای نگهداری اسناد روبه رو است و با این وجود تلاش کردیم تا اسناد تاریخی و کتاب‌ها در مکان و شرایط خوبی به لحاظ دما و رطوبت نگهداری شوند تا از آسیب در امان بمانند.

او  از مسئولان در خواست کرد: با توجه به قدمت تاریخی و سابقه غنی فرهنگی با کمک مسئولان مربوطه، ابتدا ساختمان مطلوبی برای این مجموعه فراهم شود تا بتوانیم سند‌های خطی و یا روزنامه‌های قدیمی و حتی کتابچه‌های درس قدیمی را به آنجا منتقل کنیم.  

 استاندار کرمان همچنین با همراهی معاون عمرانی استاندار و مدیر کل میراث فرهنگی از خانه تاریخی اوشیدری بازدید کرد و در خصوص بازسازی و تبدیل آن به بازارچه صنایع دستی و همچنین کارگاه‌های آموزشی و قرار گرفتن ۲ محور فرهنگ و هنر در کنار یکدیگر بحث و گفتگو شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار