حمایت از برگزاری رویداد‌هایی که برای کرمانشاه ارزش افزوده دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با اشاره به حمایت از برگزاری رویداد‌هایی که برای استان ارزش افزوده دارد، گفت : جشنواره اسب کُرد کرمانشاه تامین اعتبار می‌شود.

داریوش فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه برگزاری جشنواره اسب کُرد را فرصت و ضرورتی برای تکمیل پرونده ثبت جهانی اسب کُرد دانست.

وی با اشاره به حضور مهمانان بین المللی در این جشنواره، افزود: این جشنواره با حضور مهمانانی از سراسر کشور و کشور عراق برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: این رویداد با محوریت بخش خصوصی و نهاد‌های مردمی برگزار می‌شود که درخواست ثبت جهانی آن به عنوان یک خواسته مردمی به یونسکو ارسال شده است.

وی ادامه داد: طبق آمار‌های غیررسمی در حال حاضر ۸ تا ۱۰ هزار نفر اسب کُرد در استان کرمانشاه وجود دارد که در صورت ثبت جهانی شدن، اقتصاد اسب را در استان متحول می‌کند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه خاطرنشان کرد: صنعت اسب کُرد به لحاظ اشتغال‌زایی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ۳۲ حرفه به این صنعت مرتبط هستند.

حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه ضمن حمایت از برگزاری رویداد‌هایی که برای استان ارزش افزوده دارد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت اسب کُرد برای استان در بحث اقتصادی و اشتغالزایی از برگزاری این رویداد حمایت می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بحث ثبت جهانی اسب کرد در حال پیگیری هست برگزاری چنین جشنواره‌هایی قطعاً حمایت کننده خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با تاکید بر محدودیت منابع استانی، تصریح کرد: باید نهایت دقت و درایت در توسعه استان کرمانشاه و صرف منابع در نظر گرفته شود و اعتبارات در مسیر مناسب هزینه شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار