تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره شمالی

وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه پیونگ یانگ اعمال کرد.

آمریکا در راستای حمایت از متحدان منطقه‌ای خود در شرق آسیا سیاست سختگیرانه‌ای را علیه کره شمالی درپی گرفته است که اعمال تحریم‌های سنگین علیه این کشور از جمله آن‌ها بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا امروز (سه شنبه) تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی اعلام نمود.

براین اساس، وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه از تحریم پیونگ یانگ در رابطه با هزاران کارمند فناوری اطلاعات که بسیاری از آن‌ها در چین و روسیه فعالیت دارند خبر داد. این تحریم‌ها برای جلوگیری از تامین مالی برنامه‌های موشکی و تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی انجام شده است. 

در این بیانیه آمده است: وزارت خزانه داری آمریکا و کره جنوبی به طور مشترک یک شخص به نام کیم سانگ من، و یک شرکت فناوری اطلاعات به نام چین یانگ مستقر در کره شمالی را در لیست تحریم‌های خود قرار دادند. 

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی است کره شمالی اکنون هزاران کارمند فناوری اطلاعات در سرتاسر جهان و به ویژه در چین و روسیه دارد. این افراد با اقدامات غیرقانونی خود و درآمد‌هایی که از این طریق دارند برنامه هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ را تامین مالی می‌کنند. 

این بیانیه می‌افزاید: این کارکنان با مخفی کردن هویت، تابعیت و موقعیت مکانی خود، با هویت جعلی مشغول به کار هستند. ۳ نهاد دیگر کره شمالی شامل مرکز تحقیقاتی ۱۱۰، دانشگاه اتمی پیونگ یانگ، و دفتر شناسایی فنی از جمله نهاد‌های مورد تحریم جدید آمریکا هستند که پیشتر کره جنوبی نیز اقدام به قرار دادن آن‌ها در لیست سیاه خود کرده بود. 

وزارت خزانه داری آمریکا در پایان خاطر نشان ساخت: تحریم‌های امروز علیه کره شمالی بار دیگر تاکیدی بود بر اقدامات غیرقانونی سایبری و حوزه فناوری اطلاعات پیونگ یانگ که اقدام به تامین مالی برنامه تسلیحات کشتار جمعی و برنامه موشک بالستیک این کشور می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار