فراخوان عمومی حماس در پی یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی

جنبش حماس در پی یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی از توده‌ مردم فلسطین خواست تجمع کنند.

حماس در بیانیه‌ای از توده‌های مردم فلسطین – در سراسر کرانه باختری، قدس و داخل خط سبز – خواست تا برای حرکت به سمت مسجدالاقصی با هدف خنثی کردن نقشه‌های اسرائیل و درخواست‌های گروه‌های افراطی صهیونیستی برای تشدید تهاجمات و هتک حرمت مسجدالاقصی در تعطیلات موسوم به اعیاد صهیونیستی، تجمع کنند.

این جنبش تأکید کرد که تمام برنامه ریزی‌های اسرائیل – برای افزایش شهرک سازی و یهودی سازی قدس، ایجاد تقسیم بندی و تشدید یورش‌های تحریک آمیز به مسجدالاقصی -در تغییر حقایق تاریخ، عربیت قدس و اسلامیت مسجد الاقصی موفق نخواهد شد.

حماس از امت عربی و اسلامی خواست تا برای حمایت از پایداری مردم فلسطین و مبارزه مشروع آنان برای آزادی سرزمینشان، اقدامی فوری و مؤثر انجام دهند.

ده‌ها شهرک نشین صهیونیست در مراسمی که جشن برداشت محصول یهودیان (شاووعوت) نامیده می‌شود، با حمایت پلیس اسرائیل به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.

به گزارش «الجزیره» اداره اوقاف اسلامی قدس در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که ۲۵۲ شهرک نشین صبح امروز به مسجد الاقصی یورش بردند.

شاهدان گفتند که پلیس اسرائیل از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی جلوگیری کرده و از آن‌ها خواسته که هنگام نماز ظهر، یعنی پس از پایان یورش شهرک نشینان برگردند.

پس از ممانعت از ورود نمازگزارن به مسجد الاقصی، جوانان فلسطینی نماز صبح را در ناحیه باب حطه در مجاورت یکی از در‌های مسجد الاقصی خواندند.

گروه‌های افراطی در اراضی اشغالی به دنبال تداوم تجاوزات و برگزاری مراسم تلمودی در داخل مسجدالاقصی سعی کردند پیش از یورش به مسجد، در کنار باب المغاربه قربانی کنند و شراب بنوشند.

مسجدالاقصی همه روزه به جز جمعه و شنبه شاهد تجاوزات و یورش‌های متعددی از سوی شهرک نشینان، تحت حمایت پلیس اسرائیل، به منظور اعمال کنترل کامل بر مسجد و تقسیم بندی زمانی و مکانی آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار