سید حسن نصرالله: جنگ با دشمن اشغالگر هنوز به پایان نرسیده است

دبیر کل حزب‌ الله لبنان در مراسمی به مناسبت سالروز عید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان از اشغال صهیونیست‌ها سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز پنجشنبه در مراسم سالروز عید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در آغاز سخنرانی خود تصریح کرد: "روز مقاومت و آزادی، مناسبتی بزرگ و یادآور پیروزی بزرگی است که در این روز در لبنان به دست آمد."

او افزود: از همه کسانی که در این پیروزی سهیم بودند اعم از شهدا، مجروحان، اسرای آزاد شده، مجاهدین و همه خانواده هایشان تشکر می کنم. از همه کسانی که در این راه ثابت قدم ماندند و از مقاومت در تمام مناطق لبنان به ویژه در جنوب و بقاع حمایت و محافظت کردند، تشکر می کنم. از ارتش لبنان، نیروهای امنیتی، جناح های فلسطینی، نیروهای امنیتی، ارتش سوریه، همه روسای جمهور و نیروهای سیاسی و همه کسانی که از مقاومت ما حمایت کردند نیز تشکر می کنم.

قدردان سوریه و ایران هستیم

سید حسن نصرالله تاکید کرد: همچنین قدردان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه که از مقاومت حمایت کردند و هنوز هم حمایت می کنند، هستیم.
کسانی که گمان می کنند جنگ با دشمن به پایان رسیده است، دچار توهم هستند؛ چراکه هنوز بخشی از سرزمین ما تحت اشغال قرار دارد. بزرگداشت این مناسبت ضروری است؛ زیرا تجربه بزرگی است که نسل های ما باید با آن و فداکاری هایی که انجام شده، آشنا شوند.

او افزود: باید این پیروزی را که رایگان بدست نیامد و نتیجه سال‌های طولانی فداکاری بود، به نسل‌های مختلف و مردم لبنان متذکر شویم. برخی می‌کوشند تا این پیروزی را بی ارزش جلوه دهند و ما باید مانع این کار شویم. مبارزه ما از ۱۷ می، یعنی زمان انتخاب‌های نادرست و ۱۵ می، روز نکبت شروع شده و تا ۲۵ می یعنی امروز که روز انتخاب‌های صحیح بود، ادامه دارد. پیروزی نتیجه مبارزه طولانی و فداکاری‌های دامنه دار است. پس از عقب نشینی این رژیم از لبنان در سال ۲۰۰۰ و از غزه دیگر چیزی به نام اسرائیل بزرگ و قوی وجود ندارد. 

اسرائیل پشت دیوار پنهان شده و سیطره آمریکا از بین رفته است

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه دلخوشی های مربوط به آنچه "بهار عربی" گفته می شد و نیز سازش های تحقیر آمیز و معامله قرن امروز از بین رفته است، گفت: اسرائیل امروز پشت دیوار و آتش پنهان شده و از تحمیل شروط خود در هر مذاکره‌ای با ملت فلسطین عاجز است. سلطه آمریکا بر جهان پایان یافته و جهان به سمت چند قطبی شدن در حرکت است و این چیزی است که اسرائیل را نگران کرده است. اسرائیل دچار چنددستگی شده و در مقابل محور مقاومت منسجم و با ثبات است. مواضع رئیس جمهور ایران در سفر خود به سوریه پس از گذشت ۱۲ سال از جنگ خانمان برانداز، مؤید انسجام محور مقاومت بود. ستون مقاومت در وهله اول، انسانی است که به آرمان و حق خود ایمان دارد و دارای جرات و شجاعت به عنوان نقطه قوت اصلی خود است.

هر جنگ بزرگی تمام مرزها را در برمی‌گیرد

او افزود: جریان مقاومت و بازدارندگی در منطقه امروز از قدرت انسانی ویژه و معنوی برخوردار است؛ همانطور که در غزه، قدس، کرانه باختری و تمام منطقه شاهد هستیم.در مقابل این ظرفیت عالی انسانی برای محور مقاومت، تضعیف قدرت نیروی انسانی اسرائیل و فرار اسرائیلی‌ها از جنگ قرار دارد. نتانیاهو تهدید می کند؛ اما این شما نیستید که توان تهدید به جنگ بزرگ را دارید، بلکه این ما هستیم که شما را به این جنگ تهدید می کنیم. هر جنگ بزرگی که آغاز شود، تمام مرزها را در برخواهد گرفت و صدها هزار رزمنده عرصه را در تمام میدان ها بر شما تنگ خواهند کرد؛ ما از لحاظ نیروی انسانی برتری فوق العاده ای داریم. نقطه قوت ما جبهه داخلی دشمن است که به شدت از لحاظ عقیدتی تضعیف شده است.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: جبهه داخلی اسرائیل ضعیف وسست شده و اسرائیلی‌ها پا به فرار گذاشته اند که این یکی از تحولات مهم است. ما اکنون به آزادی فلسطین، برگزاری نماز در مسجد الاقصی، نابودی رژیم اشغالگر و اطمینان و یقین به پیروزی خود امیدواریم. از جمله دیگر تحولات در عرصه مبارزه با دشمن، نبود رهبری تأثیرگذار در رژیم دشمن است، در مقابل محور مقاومت اعتماد بسیار زیادی به رهبران خود دارد. همچنین توانمندی نظامی نیرو‌های مقاومت به شدت توسعه یافته که نمونه آن توانمندی‌های ما در لبنان است. دشمن موفق شد روابط خود را با برخی از رژیم‌های عربی عادی کند، اما قادر به عادی سازی روابط با مردم آن‌ها نبوده است. رژیم اشغالگر متوجه شده که رژیم‌های عربی قادر به تحمیل عادی سازی بر مردم خود نیستند.اعتماد فزاینده‌ای به مقاومت در برابر فرهنگ تسلیم، خواری و سازش وجود دارد. اشغالگران تلاش می‌کنند نیرو‌های مقاومت را به گونه‌ای به تصویر بکشند که گویی آن‌ها وابسته و ابزار کشور‌های محور مقاومت هستند که این یک اشتباه مهلک است؛ زیرا باعث شده تا این نیرو‌ها را دست کم بگیرند. مهمترین نقطه قوت این است که نیرو‌های مقاومت در فلسطین اصیل، صاحب حق، زمین و آرمان هستند. اگرچه ایران از فلسطینی‌ها حمایت می‌کند، اما خود آن‌ها کسانی هستند که حق تصمیم گیری دارند و مقاومت می‌کنند و صاحبان اصلی سرزمین هستند.

عملیات «انتقام آزادگان» رشد قدرت بازدارندگی مقاومت را نشان داد

او افزود: رشد قدرت بازدارندگی مقاومت در ازای فرسایش قدرت بازدارندگی اسرائیل را عملیات "انتقام آزادگان" مقاومت در غزه به خوبی به تصویر کشید. اسرائیلی‌ها نتوانستند قدرت بازدارندگی خود را تقویت کنند و متوجه شدند که بهای هر حمله خود را خواهند پرداخت. تهدیدات اخیر اسرائیل پس از شکست در مقابله با عملیات "انتقام آزادگان" مطرح شده است. اسرائیلی‌ها تهدید‌های اخیر خود را به دلیل گسترش وحشت در شهرک نشین‌ها و پس از آخرین مانور حزب الله، و همچنین به دلیل کاهش گردشگری و سقوط ارزش پول خود در برابر دلار پس گرفتند. دشمن باید بترسد، توجه داشته باشد، اشتباه محاسباتی نکند و در هیچ کشوری مرتکب اشتباهی نشود که منجر به جنگ بزرگ خواهد شد. دشمن باید بداند که جنگ بزرگ در منطقه، رژیم اشغالگر را به ورطه نابودی سوق خواهد داد.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: معادله ارتش، مردم و مقاومت از لبنان محافظت کرد و امنیت و ثبات، پیش نیاز هر راه حل اقتصادی و سیاسی است. معادله ارتش، مردم و مقاومت، چتر حفاظتی واقعی است که نباید از آن غافل شد. معادلات منطقه‌ای نوید بخش است. در مورد پرونده رئیس بانک لبنان یا خودش استعفا می‌دهد یا قوه قضاییه مسئولیت برکناری او را بر عهده می‌گیرد؛ زیرا دولت موقت قدرت برکناری او را ندارد. موضوع آوارگان سوری از طریق تصمیم برای اعزام هیئتی دولتی از لبنان به سوریه و گفتگو در این زمینه قابل حل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
مثل اینکه سید حسن نصراله قرآن رو قبول نداره و گرنه به بنی اسرائیل اشغالگر نمی گفت.
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۰۸:۰۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
باعث تاسفه که با این همه مشکلات درونی کشور به مسائلی در عناوین اصلی می پردازید که نه تنها هیچ دخلی برای کشور و ملت ما ندارد بلکه نفرت آفرین و تفرقه افکن است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
همش حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
فقط با مشارکت محور مقاومت رژیم شیطانی یهود قابل ریشه کن شدن است . به امید روزی که از سوریه و عراق و لبنان و فلسطین و یمن و مصر و اردن و ایران یک حمله همه جانبه به رژیم شیطانی یهود بشود و برای همیشه شر این حکومت حیوانی و وحشی از سر بشریت برای همیشه کم شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
انشاءالله
به زودی زود این اتفاق میوفته
همه دنیا شاهدو نظاره گر قدرت محور مقاومت خواهند بود
و خواهند دید این قدرت پوشالی استکبار چگونه به دست رزمندگان غیور و شجاع مقاومت به درک واصل میشن
و دیدن داره اون روز چهره ی مفلوک و درمانده ی خائنین و مزدوران و پاچه خواران بی وجود :-))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
یعنی با نابودی کشور اسرائیل، مشگلات فقر و بیکاری و تورم و کمبود آب و زباله گردان و کولبران و اختلاس و ارتشا و بی عدالتی ما حل می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برای دنیا خوب بخواهید
آخرین اخبار