پایش سلامت ۳۰۰ نفر از نارنجی‌پوشان شیراز

قائم‌مقام شهردار گفت: ۳۰۰ نفر از کارگران شهرداری به منظور پایش سلامت در برنامه‌ای که به صورت مشترک توسط کانون بسیج پزشکان درمانگاه‌های امام رضا (ع) و شهید مطهری و حوزه بسیج شهرداری شیراز صورت گرفت، حضور یافتند.

آرش فرج‌زاده با تبریک دهه کرامت و گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی با ابراز خورسندی گفت: در برنامه‌ای که به صورت مشترک توسط کانون بسیج پزشکان درمانگاه‌های امام رضا (ع) و شهید مطهری و حوزه بسیج شهرداری شیراز صورت گرفت، حدود ۳۰۰ نفر از کارگران شهرداری شیراز به منظور پایش سلامت این قشر زحمتکش حضور داشتند.

قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز گفت: این گروه کارگران که اغلب از پاکبانان حوزه سازمان مدیریت پسماند و از خادمان و زحمتکشان جامعه هستند، تلاش زیادی در زیبایی، بهداشت و سلامتی شهروندان دارند.

او گفت: با توجه به پایش‌های صورت گرفته این کارگران با هماهنگی‌های صورت گرفته با بسیج جامعه پزشکی و حوزه بسیج شهرداری به‌صورت رایگان توسط پزشکان و متخصصان معاینه و پایش سلامت می‌شوند و در صورت لزوم اگز نیاز به برنامه. یزی بیشتر به منظور درمان وجود داشته باشد، از همین امروز پیگیری و انجام کار‌های مقدماتی در این خصوص انجام می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در ستاد تخصصی اقشار بسیج نیز گفت: این پاکبانان زحمتکش که قبلا در معاینات دوره‌ای پایش سلامت آنان، انجام گرفته است و امروز با همت بسیج جامعه پزشکان و متخصصان این حوزه، در خدمت آنان هستیم تا سیر مراحل درمان آنان به صورت رایگان دنبال شود.

امیر جاهدی در ادامه با قدردانی از زحمات و همیاری حوزه بسیج جامعه پزشکی، حوزه بسیج شهرداری و پزشکان و متخصصان این حوزه گفت: این برنامه‌ها همچنان تا پایان سال ادامه خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم به‌صورت جهادی در خدمت سایر اقشار مردمی نیز باشیم.

مدیر درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی امام رضا (ع) و شهید مطهری (ره) نیز گفت: برنامه‌ریزی کردیم که هر ماه یک روز را برای این فعالیت جهادی اختصاص دهیم و در همین راستا به عنوان درمانگاه جهادی در خدمت ۳۰۰ نفر از پاکبانان خدوم شهرداری شیراز هستیم. 

شمسی‌نیا گفت: با توجه به اینکه این درمانگاه در حوزه‌های تخصصی و فوق تخصصی فعال است، بنابراین افراد از قبل غربال‌گری شده و بر اساس مشکلات به حوزه‌های تخصصی پزشکی که امروز ۱۱ حوزه فعال بوده ارجاع می‌شوند تا روند درمان آنان به‌صورت رایگان دنبال شود. 

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: معاینات دوره‌ای و تخصصی پاکبانان با هدف پیشگیری از بیماری‌ها و حوادث ناشی از کار به طور منظم در طول سال‌های گذشته توسط مراکز طب کار انجام می‌شود.

روح‌الله خوشبخت گفت: در این راستا سازمان مدیریت پسماند با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی درمانگاه‌های امام رضا (ع) و شهید مطهری پاکبانانی که در معاینات دوره‌ای سال گذشته از لحاظ بیماری شناسایی شده‌اند را جهت ادامه درمان به پزشک متخصص معرفی و به صورت رایگان ویزیت کرده تا روند درمان آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

او با اشاره به اهمیت سلامت پاکبانان این سازمان اظهار داشت: ارتقای سلامت جسمی و روحی نیرو‌ها به صورت دوره‌ای برای همه پاکبانان ویژه پیگیری می‌شود و سلامت شهر و شهروندان در گروی سلامتی پاکبانان است و باید سلامت این عزیزان در اولویت قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: شرایط کاری نیرو‌های خدمات شهری شهرداری با توجه به فعالیت آن‌ها، سخت و زیان‌آور است و به موجب موقعیت شغلی خود با مشکلات زیادی مواجه هستند.

خوشبخت گفت: در همین راستا سازمان مدیریت پسماند با استقرار کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار در سطح هر منطقه علاوه بر آموزش‌های لازم در خصوص ایمنی و بهداشت کار، سلامت آن‌ها را به صورت دوره‌ای و سالانه پیگیری می‌کنند.

او یادآور شد: انجام آزمایشات دوره‌ای که توسط طب کار‌های مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود، شامل ارائه خدمات آزمایش خون، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، پایش قلب و اسپیرومتری بود که در این طرح پاکبان‌هایی که نیاز به متخصص دارند به درمانگاه شهید مطهری مراجعه و توسط متخصصین مربوطه وضعیت آنان پایش می‌شود که این اقدام گام موثری در حفظ سلامت پاکبانان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار