با پایان پیکار‌های جام تختی؛

حضور ۴ آزادکار در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ قطعی شد

با پایان پیکار‌های کشتی آزاد جام تختی، حضور ۴ کشتی گیر برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ صربستان قطعی شد.

چهل و سومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی به‌عنوان مرحله چهارم انتخابی تیم ملی طی روز‌های ۴ و ۵ خرداد در سالن غدیر شهر ارومیه برگزار شد که در پایان این مسابقات، احمد محمدنژاد جوان در ۵۷ کیلو، رضا اطری در ۶۱ کیلو، محمدرضا شاکری در ۶۵ کیلو، محمد بخشی در ۷۰ کیلو، یونس امامی در ۷۴ کیلو، علی سوادکوهی در ۷۹ کیلو، حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، محمدمبین عظیمی در ۹۲ کیلو، مجتبی گلیج در ۹۷ کیلو و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به عنوان قهرمانی دست یافتند.

بر اساس چرخه در اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم مدعیان اصلی یعنی رضا اطری، یونس امامی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع با قهرمانی در جام تختی به عنوان ملی پوش تیم کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی صربستان به میدان خواهند رفت.

پیش از این در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد با کسب مدال طلای قهرمانی آسیا، حضورش را در تیم ملی قطعی کرده بود تا تکلیف ۵ وزن از ۱۰ وزن مسابقات جهانی روشن شود.

علیرضا سرلک در حالیکه می‌توانست با قهرمانی در جام تختی یکبار دیگر ملی‌پوش وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی لقب گیرد قبل از این رقابت‌ها آسیب دید تا تعیین تکلیف این وزن به مرحله نهایی سپرده شود.

در وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی این فرصت را داشت تا با قهرمانی در جام تختی حضورش در مسابقات جهانی را قطعی کند، اما در فینال مغلوب سوادکوهی شد تا تکلیف این وزن در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی مشخص شود.

در اوزان ۷۰ و ۹۲ کیلوگرم نیز امیرمحمد یزدانی و کامران قاسم‌پور از جام تختی معاف بودند و باید دید آیا کشتی‌گیری در این دو وزن جام تختی، شرایط مبارزه رودررو با طلایی‌های سال گذشته را به دست خواهند آورد؟

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در حالی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد که محمدحسین محمدیان از حضور در جام تختی انصراف داد و باید دید آیا کادرفنی بار دیگر به محمدیان فرصت حضور در چرخه انتخابی را خواهد داد یا بار دیگر به گلیج اعتماد خواهد کرد.

باتوجه به شرایط بوجود آمده، در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی که احتمالاً تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان خواهد بود، سایر ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات جهانی مشخص خواهند شد.

برچسب ها: جام تختی ، کشتی آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار