پس از حواشی رخ داده در جام تختی

رئیس کمیسیون داوران: احتمال اشتباه سهوی داوری وجود دارد!

محمد مصلایی پور گفت: وقتی نزدیک به ۲۰۰ مسابقه کشتی در جام تختی انجام می‌شود، احتمال وجود ۲ اشتباه سهوی داوری نیز وجود دارد.

محمد مصلایی پور رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی گفت: وقتی نزدیک به ۲۰۰ مسابقه کشتی در جام تختی انجام می‌شود، احتمال وجود ۲ اشتباه سهوی داوری نیز وجود دارد و این یک موضوع طبیعی در داوری کشتی دنیا محسوب می‌شود. 

وی در مورد برگزاری مجدد دیدار وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد جام تختی میان طاهری و جان محمدی تصریح کرد: هدف فدراسیون کشتی از اجرای چرخه انتخابی تیم‌های ملی، احقاق حق و عدالت محوری بوده است و برای انجام این مهم، قبل از برگزاری جام تختی جلسه‌ای را با مسئولان فدراسیون و کادر فنی برگزار کردیم و در آنجا مقرر شد که اگر اشتباهات داوری بدین گونه اتفاق افتاد کشتی را مجددا برگزار کنیم. 

مصلایی پور ادامه داد: تأکید فدراسیون کشتی این است که عدالت به صورت کامل اجرا و حق هیچ کشتی گیری ضایع نشود و در دیدار وزن ۱۲۵ کیلوگرم داوران این شهامت را داشتند که بلافاصله اشتباه خود را پذیرفتند و تصمیم بر این شد که این دیدار مجددا برگزار شود.

وی تصریح کرد: همانگونه هم که در رسانه‌ها می‌بینید در مورد کشتی‌هایی که اعتراضاتی را هیئت‌های کشتی داشته اند، فیلم داوری توسط کمیسیون داوران و یک کادر داوری مجرب بازبینی می‌شود و کادر فنی تیم‌های ملی نیز بر اساس آن اقدامات بعدی را انجام می‌دهند.

رئیس کمیسیون داوران تأکید کرد: البته طبق قوانین اتحادیه جهانی کشتی، اشتباهات سهوی داوران بررسی می‌شود و در جا‌هایی که نیاز باشد برخورد نیز به عمل می‌آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار