مدیرکل صمت استان:

صنعت سیستان و بلوچستان نیازمند ورود فناوری‌های جدید است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیروی ماهر را نیاز مستمر واحد‌های صنعتی و معدنی استان عنوان کرد و گفت: امروزه شاهد ورود فناوری‌های جدید در صنعت هستیم که با این تغییر باید مهارت نیروی انسانی بروز رسانی شود.

ایرج حسن پور  مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان افزود:در خصوص دانشجویان شاهد هستیم که این افراد گاهی توانایی لازم برای شروع کار در بخش صنعتی و معدنی استان را ندارند و نیاز به آموزش مهارتی و توانمندسازی دارند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز ارائه آموزش‌های مهارتی و بروز را از برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد و افزود: از آنجا که نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه هر سازمان است در این راستا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های مهارتی به نیروی انسانی می‌تواند نقش مهمی در تولید نیروی ماهر و خلاق در برآوردن نیاز بازار و صنعت با ارائه آموزش‌های تقاضا محور و بر اساس نیاز جامعه، استاندارد و منطبق با آموزش‌های روز داشته باشد.

جلیل شهریاری گفت: پتروشیمی نگین مکران مهمترین نمونه از همکاری بخش صنعت و آموزش فنی و حرفه‌ای است که انشالله منجر به تربیت نیروی ماهر بومی جهت رفع نیاز سرمایه گذارن و تحقق رشد تولید خواهد شد و امید است با همکاری اداره کل صمت، آموزش‌های مهارتی لازم برای تامین نیروی ماهر و نیمه ماهر سایر صنایع در حال گسترش از جمله معادن گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه اتاق اصناف از مهم‌ترین شرکای اجتماعی آموزش فنی و حرفه‌ای استان محسوب می‌شود افزود: ضروری است، اصناف، اتحادیه‌ها و بازار کار، در کنار هم برای تربیت نیروی انسانی تلاش کنند تا بتوانیم با هم افزایی و تربیت نیروی ماهر به ویژه در محیط واقعی کار با آموزش‌های دوگانه مسیر اشتغال را هموار کنیم.

برچسب ها: صنعت ، و اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار