بسته تحولی بهار خدمت رویکرد جدید سازمان ملی استاندارد با محوریت رشد تولید است

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: بسته تحولی بهار خدمت رویکرد جدید سازمان ملی استاندارد با محوریت رشد تولید کیفی در راستای توسعه استاندارد، اقتصاد محوری، تسهیلگری، فرصت سازی، دانش بنیانی و عملیاتی بودن است.

مهدی شهرکی   اظهارداشت: سازمان ملی استاندارد بسته تحولی  بهار خدمت را به استناد بند یک مصوبه یکصد و دهمین اجلاسیه شورای عالی استاندارد و در جهت توسعه استاندارد کالا و خدمات با رویکردی جهادی، اقتصادمحور، تسهیل‌گر، فرصت ساز، دانش بنیان، عملیاتی و کاربردی در سه فصل تسهیل و تسریع در ارزیابی انطباق کالا و خدمات، استاندارد سازی نوین علم پایه و اعتبار بخشی و توسعه فناورانه و هوشمندسازی، در ۴۶ بند، تهیه و تدوین کرده که کل زنجیره تولید، واردات و صادرات را با محوریت تولید کیفی پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان یک دستگاه حاکمیتی وظیفه استقرار نظام استاندارد در کشور را در راستای تضمین کیفیت کالا و خدمات، ایمنی، امنیت و سلامت تولیدات داخل یا فراورده‌ها و محصولات وارداتی را برعهده دارد. مطابق فرمایش مقام معظم رهبری هدف از تولید صرفا انبوه سازی تولید نیست بلکه اساس، تولید با کیفیت است.

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات ملی و رفع وابستگی خارجی، حفظ ایمنی، کیفیت و سلامت، جلوگیری از کم فروشی، حمایت از تولید محصولات دانش بنیان، توسعه صادرات محصولات حلال، رفع چالش‌های استانداردسازی در واحد‌های تولیدی، مشارکت در تدوین استاندارد‌های بین المللی و همچنین تسهیل و ارتقای مبادلات تجاری با کشور‌های اوراسیا را از اهداف تدوین این بسته برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار