کیفیت هوای زنجان برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود

کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان صاف و با گرد و غبار خفیفی همراه است.

حسن سلطانی کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه  در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان صاف و با گرد و غبار خفیفی همراه است، گفت: طی روزهای آینده این شرایط تشدید و کیفیت هوا برای افراد حساس ناسالم خواهد شد.

کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه از بعدازظهر امروز پوشش ابرها در آسمان مناطق مختلف استان افزایش خواهد یافت،گفت: بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، کودکان و مادران باردار طی روزهای آینده از فعالیت در فضای باز خودداری کنند و در صورت ضرورت به حضور در محیط خارج از منزل از ماسک مناسب استفاده کنند.

وی یادآورشد: از بعدازظهر امروز همچنین شاهد بارش های پراکنده باران در نقاط مختلف استان خواهیم بود که میزان این بارش ها نسبت به بارندگی های روزهای گذشته کمتر خواهد بود.

سلطانی با بیان اینکه از فردا یکشنبه شرایط پایدار جوی در استان حاکم خواهد بود، اظهار کرد: به لحاظ دمایی نیز زنجانی ها کماکان هوای گرمی را تجربه خواهند کرد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۵ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۹ و ۲۵ درجه، ابهر ۱۲ و ۲۸ درجه، خرمدره ۱۳ و ۲۶ درجه، آببر ۲۲ و ۳۳ درجه، سلطانیه هشت و ۲۷ درجه، قیدار ۹ و ۲۱ درجه و ماهنشان ۱۳و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: دمای هوا ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.