آغاز برداشت گندم در تربت جام

مدیرجهاد کشاورزی تربت جام گفت: برداشت محصول گندم ازسطح ۱۱ هزار ۳۰۰ هکتار از اراضی تربت جام آغاز شد.

خدادادی  مدیر جهادکشاورزی تربت جام  با اشاره به خرید تضمینی گندم گفت : امسال حدود ۴۰ هزار تن گندم در تربت جام تولید خواهدشد که از این میزان حدود ۳۳ هزار تن آن خرید تضمینی خواهد شد.  سطح زیر کشت گندم آبی در تربت جام  ۱۱ هزارو ۳۰۰ هکتار است  که حدود ۷۵۰۰ هکتار آن در قالب کشت قراردادی انجام گرفته است.

او  با بیان این که سطح زیر کشت امسال گندم در این شهرستان نسبت به پارسال ۸ درصد افزایش داشته است، افزود: برداشت گندم در تربت جام از ششم خردادماه شروع می‌شودو دو مرکز خرید تضمینی درشهرستان آماده دریافت گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، در قالب خرید تضمینی است.

مدیر جهادکشاورزی تربت جام با اشاره به تحویل کود‌های اختصاصی به کشت گندم  ادامه داد: تحویل کود بر اساس فرمول کلی که چندین سال تعریف شده و دبی آب مجاز پروانه بهره برداری منبع آبی  کشت پاییزه با ضریب ۱.۲ درصد و کشت بهاره ضریب ۱ درصد است. همچنین به طور متوسط به ازای هر لیتر آب برای کشت گندم ۴۲۰ کیلوگرم کود اوره، ۲۰۰ کیلوگرم فسفات و ۱۰۰ کیلوگرم پتاس اختصاص داده شده است.

خدادادی تصریح کرد : برای جبران خسارت به مزارع گندم ۱۰۰ کیلوگرم کود اوره به کشاورزان داده شده است.

او با اشاره این که عملیات مبارزه با سن مادر، تا ۱۵ روز آینده ادامه خواهد داشت، افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود برای داشتن محصول خوب و با کیفیت و جلوگیری از خسارت محصولات برای مبارزه با سن مولد در نخستین فرصت نسبت به عملیات سم‌پاشی سن مادراقدام کنند، و با مروجین جهاد کشاورزی همکاری کنند.

این مقام مسئول  با اشاره به هدف‌گذاری انجام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص افزایش تولید و افزایش عملکرد در واحد سطح بیان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم ۱۵ هزار تومان اعلام شده است.

خدادادی از تربت جام به عنوان قطب تولید گندم استان و مهمترین تولیدکننده گندم در استان یادکردو اظهار داشت: این شهرستان همواره جزء  اولین شهرستان برتر تولیدکننده گندم در استان است و  پارسال نیز رتبه اول را از نظر خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کسب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.