حفر ۲ حلقه چاه برای کمبود آب شرب مهرگان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: ۲ حلقه چاه برای کمبود آب شرب شهر مهرگان و شهر‌های اطراف حفر شده و در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: با شروع فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی که آب قابل توجهی را مصرف می‌کنند با مشکل کاهش سطح مخازن و افت منابع آبی در برخی مناطق استان قزوین روبرو هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان قزوین با بیان اینکه با افت ۲۰ درصدی عملکرد چاه‌های آب شرب روبرو هستیم که ما را در تنگنا قرار داده است، اظهار کرد: حفر چاه‌های جدید به منظور رفع کمبود آب شرب را در دستور کار قرار داده ایم.

وی ادامه داد: به جز آبیک آب شرب سایر شهر‌های استان قزوین از منابع زیرزمینی تامین می‌شود و به همین دلیل در فصل گرما با مسائلی، چون افت فشار آب در برخی مناطق مواجه هستیم که اجتناب ناپذیر است.

این مسئول از کمبود ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب در شهر قزوین خبر داد و گفت: برای تامین آب شرب مورد نیاز شهروندان قزوینی حفر اضطراری و بهره برداری از سه حلقه چاه جدید را در دستور کار قرار گرفته است.

بیروندی اظهار کرد: در زمان استفاده از وسایل سرمایشی معادل یک نفر در هر خانواده به جمعیت استفاده کننده آب افزوده می‌شود که این موضوع همزمان با فصل گرما ما را در تامین آب شرب با تنگنا روبرو می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با بیان اینکه هرکولر آبی حداقل ۲۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند، افزود: از شهروندان تقاضا داریم در صورت امکان برای صرفه جویی در مصرف آب بر روی کولر‌های خود سایبان نصب کنند و همچنین درجه کولر خود را بر روی دور کند بگذارند تا آب شرب به صورت پایدار در اختیار همه مشترکان قرار بگیرند.

این مسئول گفت: شهروندان قزوین در صورت مشاهده انشعابات غیرمجاز موارد را با شماره ۱۲۲ مطرح کنند که این افراد از پاداش‌های مالی درنظر گرفته شده در این خصوص بهره مند می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار