تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: ۱۰ درصد مدیریت مصرف آب آشامیدنی در استان، ۷۰ درصد مشکلات این حوزه را در موضوع آب شهری در استان برطرف می‌کند.

بیرانوندی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: در استان نیازمند چهار هزار لیتر در ثانیه آب آشامیدنی هستیم و ده درصد مدیریت مصرف آب آشامیدنی از سوی مردم، بیش از ۷۰ درصد مشکلات این حوزه را بدون نیاز به سرمایه گذاری جدید برای تامین منابع آب جدید برطرف می‌کند.

داراب بیرنوندی در همایش اءمه جماعات سراسری استان قزوین که با موضوع مدیریت مصرف آب و برق و عبور موفقیت آمیز از اوج مصرف تابستان در محل نیروگاه شهید رجایی قزوین برگزار شد افزود: چاره‌ای جز مدیریت مصرف نداریم و در صورت ادامه مصرف کنونی دشت قزوین در چند دهه آینده چالش‌های آن دوچندان می‌شود.

وی تصریح کرد: جنگ و صلح‌های حاضر و آینده در منطقه خاورمیانه ریشه در مساله آب دارد و باید سرمایه گذاری‌های زیربنایی فرهنگی و فکری در حوزه آب بکنیم.

بیرنوندی ادامه داد: انشعابات غیر مجاز از جمله مشکلاتی است که به ویژه در برخی مناطق روستایی با آن مواجه می‌شویم که مشکلات شرعی، بهداشتی، حقوقی و قانونی خاص خود را دارد.
وی با مقایسه وضعیت مصرف آب در کشور‌های دنیا، کشور‌های توسعه یافته و ایران یادآور شد: باید به شکل جدی الگوی مصارف عمومی به سمت استاندارد سازی و بهینه سازی برای کاهش مصرف تغییر کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین خاطر نشان کرد: در دنیا به آب به عنوان ثروت ملی و ابزار قدرت نگاه می‌کنند و یارانه‌ای بابت آن نمی‌دهند و ما هم باید به سمت حذف یارانه آب برای تشویق مردم به صرفه جویی حرکت کنیم.

وی در پایان از علما خواست با توجه به جایگاه معنوی آنان در جامعه، به کمک مسئولان آمده و مردم را به صرفه جویی و مدیریت مصرف ترغیب و تشویق کنند.

برچسب ها: مصرف آب ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار