حدائق:

مدرسه علمیه منصور شیراز سند تشیع مردم فارس است

مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) مدرسه علمیه منصوریه گفت: مدرسه علمیه منصور شیراز سند تشیع مردم فارس است و همواره مهد حضور و تربیت عالمان، فضلا و مراجع دینی در کشور بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق در دیدار با مدیرکل صداوسیمای فارس را مدیری با سوابق درخشان علمی و دینی توصیف کرد و گفت: تالیفات علمی، نشر کتب و سوابق ارزشمند اجرایی دکتر پهلوانیان، زمینه را برای ارتقای جایگاه وزین و رفیع صداوسیمای فارس فراهم خواهد کرد.

او، را دانشگاهی عظیم توصیف کرد که فعالیت‌های گسترده آن در عرصه معارف دینی در بیش از شش قرن گذشته در نامیدن شیراز به عنوان دیار دارالعلم تاثیرگذار بوده است.

حدائق گفت: مدرسه علمیه منصور شیراز سند تشیع مردم فارس است و همواره مهد حضور و تربیت عالمان، فضلا و مراجع دینی در کشور بوده است.

این روحانی برجسته گفت: اگر به تاریخچه برخی از مدارس علمیه نگاه کنیم می‌بینیم که فقط نامی از آن‌ها در تاریخ است، اما مدرسه علمیه منصوریه به جهت فعالیت‌ها و خدمات وسیع در زمینه علوم و معارف دینی، همواره منشا اثر و خدمات مطلوب بوده و ماندگار شده است.

حدائق به بازدید مدیر حوزه‌های علمیه کشور از مدرسه منصوریه شیراز اشاره کرد و گفت: آیت الله اعرافی پس از بازدید از این حوزه علمیه اذعان کرد مدرسه منصوریه شیراز، نگاه ما را به حوزه‌های علمیه استان فارس تغییر داد.

او گفت: در مدرسه علمیه منصوریه شیراز ۳۰۰ نفر از طلاب در دو سطح ۲ و ۳ مشغول به تحصیل اند و از ۱۰ پایه تحصیلی طلاب، حداقل در ۵ پایه، نفرات برتر استانی از این حوزه علمیه هستند و در زمینه‌های علمی، تفسیر و پژوهش، این مدرسه از حوزه‌های علمیه موفق استان فارس به شمار می‌رود.

حدائق گفت: در عرصه‌های تبلیغی هم این مدرسه علمیه از مدارس موفق فارس است بگونه‌ای که گروه جهادی عمار شامل بیش از ۱۰۰ مبلغ خواهر و برادر، هفتگی به نقاط اطراف شیراز می‌روند و مباحث تبلیغی و ترویجی را دنبال می‌کنند.

پهلوانیان مدیرکل صداوسیمای فارس نیز به پاس سال‌ها اندیشه ورزی مومنانه و خردمندانه حجت السلام و المسلمین حاج شیخ علیرضا حدائق در ساحت فرهنگ و اندیشه دینی و مجاهدت مخلصانه و عالمانه او در تبیین معارف متعالی اسلام عزیز و ترویج آموزه‌های بالنده اهل بیت علیهم السلام، از این عالم برجسته تقدیر کرد.

مدیرکل صداوسیمای فارس، مدرسه منصوریه شیراز را یکی از ریشه دارترین، قدیمی‌ترین و شناخته‌ترین کانون‌های حکمت، فقه، فلسفه و تفسیر در کشور دانست که تاسیس آن توسط حکیمی سترگ و صاحب نام و اندیشه، مرحوم سید سند، صدرالدین محمد دشتکی بود و به نام اندیشمندی فرزانه در حکمت، هیات و تفسیر و ...، چون غیاث الدین منصور فرزند ارشد سید سند است.

او همچنین، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علیرضا حدائق را از علمای برجسته استان و از خطبای ارجمندی برشمرد که به تاسی از شیوه بزرگانی همچون آیت الله شهید مرتضی مطهری در کنار فهم و فقاهت به خطابه و تبیین مسائل می‌پردازد.

مدرسه منصوریه از مدارس شیراز است که در محله لب آب، در بازارچه منصوریه و در جنوب شاهچراغ (ع) قرار دارد. این مدرسه در سال ۸۵۰ هجری قمری توسط امیر صدر الدین محمدحسین حسینی دشتکی ساخته شد و به دلیل نام فرزندش امیر غیاث الدین منصور، به منصوریه شهرت یافت.

دکتر پهلوانیان مدیرکل مرکز در ادامه بازدید از حوزه علمیه منصوریه شیراز بر سر مقبره این دو عالم برجسته حضور یافت و با ذکر فاتحه، یادشان را گرامی داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار