حمایت صدا و سیمای فارس از مداحان و هیئت‌های توانمند

مدیرکل صدا و سیمای فارس بر استفاده از مداحان و هیات های معرفی شده توسط دستگاه های مرتبط در آنتن رسانه ملی و حمایت از هیات های توانمند تاکید کرد.

 احمد پهلوانیان در نشست با اعضای کانون و بسیج مداحان استان در پاسخ به سخنان برخی از مداحان در این جلسه گفت: صدا و سیمای فارس در پخش مداحی‌ها و محافل هیئت‌های استان، حتماً از مداحان و هیئت‌های معرفی شده توسط دستگاه‌های مرتبط با این حوزه استفاده خواهد کرد.

او با تأکید بر استفاده از ظرفیت هیئت‌های شهرستان‌های استان در رسانه ملی گفت: صدا و سیما هیئت‌هایی را که از نظر فرهنگی و مختصات هیئتی در بعد رسانه‌ای توانمند هستند، حمایت و یاری خواهد کرد.

پهلوانیان  گفت: برای حل مسائل فرهنگی و اجتماعی در جامعه باید تمامی دستگاه‌ها و بخش‌های خصوصی و مردمی پای کار بیایند تا با هم‌افزایی، همگرایی و همدلی این مسائل برطرف شود.

او با بیان اینکه رسانه هیئت، به عنوان رسانه اختصاصی جهان تشیع، رسانه‌ای موثر، فراگیر و بسیار اثرگذار از بعد تربیتی است، افزود: در هیئت سلوکی فراتر از گفتگو، پیام‌رسانی و دریافت پیام رخ می‌دهد و آن سلوک معنوی، شخصیتی و هویتی است و نتیجه این سلوک تربیت انسان‌های برجسته از لحاظ اعتقادی و معنوی همانند شهدا که فصل مشترک این افراد هیئتی بودن آن‌هاست.

پهلوانیان گفت: انقلاب را بچه‌های هیئت به پیروزی رساندند و تاکنون حفظ کرده‌اند، زیرا آنان برخلاف برخی نهاد‌های اجتماعی سطح وسیع، ملایم و فراگیری با مردم و جامعه دارند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: جایگاه فرهنگی و منزلت معنوی استان فارس و شهر شیراز در بحث محرم و عاشورا و امام حسین (ع) روشن است، اما در کشور شناخته شده نیست که این به کارکرد کافی دستگاه‌های مرتبط برمی‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار