هشدار سازمان ملل: سوء تغذیه در یمن در حال افزایش است

سه آژانس‌ سازمان ملل در گزارش جدیدی هشدار دادند که اگرچه وضعیت امنیت غذایی در یمن کمی بهبود یافته، اما سوء تغذیه حاد در حال افزایش است.

دیوید گرسلی، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن می‌گوید که ۱۷ میلیون نفر در یمن همچنان در ناامنی غذایی به سر می‌برند.

به گزارش وبسایت سازمان ملل، در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲، سطح افراد مبتلا به سوء تغذیه حاد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته که نشان‌دهنده نیاز به بودجه بیشتر برای جلوگیری از گرسنگی شدید است. 

بر اساس گزارش فائو، برنامه جهانی غذا و یونیسف، یمن یکی از ناامن‌ترین کشور‌های جهان در زمینه غذاست. گزارش این سه سازمان نشان می‌دهد اگر کاری برای رسیدگی به دلایل اصلی ناامنی غذایی انجام نشود، وضعیت ممکن است بدتر شود.

در این گزارش گفته شده که بین ژانویه تا مه ۲۰۲۳، حدود ۳.۲ میلیون نفر سطوح بالایی از ناامنی غذایی حاد را در مناطق تحت کنترل دولت تجربه کردند که نشان دهنده کاهش ۲۳ درصدی نسبت به دوره بین اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۲ است. در طول دوره ژوئن تا دسامبر ۲۰۲۳، این گزارش تخمین زده است که تعداد افرادی که احتمالا سطوح بالایی از ناامنی غذایی حاد را تجربه می‌کنند می‌تواند به ۳.۹ میلیون نفر افزایش یابد که پیش‌بینی می‌شود از این تعداد ۲.۸ میلیون نفر به سطوح بحرانی گرسنگی برسند.

گفتنی است هشت سال جنگ و محاصره در یمن سبب گسترش فقر و گرسنگی شده است. سازمان ملل تخمین می‌زند جنگ یمن تا دسامبر ۲۰۲۰ جان ۱۳۰ هزار نفر را به دلیل کمبود غذا، خدمات بهداشتی و زیرساخت‌های لازم گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
بگذارید گرسنه های سیاسی آمریکا وانگلیس آلمان وفرانسه ودرآخر کانادا سیر بشوند اگر زیاد آمد بقیه اموال یمنی ها وافغانها وبقیه کشورهایی که به حقشان ظلم شده را خواهند داد که اینهم دروغ است
آخرین اخبار