حوزه آموزش و ترویج کشاورزی نیازمند اعتبار اختصاصی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در استان ۲۲ شرکت خدمات مشاوره‌ای، ۲۴ مرکز آموزش خدمات غیردولتی و ۴۶۰ مددکار ترویجی در حوزه آموزش‌های کشاورزی فعال هستند، گفت: پشتیبانی، حمایت، آموزش و به‌روز شدن این افراد هزینه دارد و این مهم‌ترین چالش در این بخش است.

حسین برزگر در گردهمایی رسانه‌های وزارت جهاد کشاورزی که در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: در این استان ۲۲ شرکت خدمات مشاوره‌ای، ۲۴ مرکز آموزش خدمات غیردولتی و ۴۶۰ مددکار ترویجی در حوزه آموزش‌های کشاورزی فعال هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پشتیبانی، حمایت، آموزش و به‌روز شدن این افراد هزینه دارد، ادامه داد: مهم‌ترین چالش در بخش ترویج و آموزش بحث پشتیبانی و آموزش است.

وی افزود: پارسال ۱۰۰ عنوان برنامه تلویزیونی و رادیویی با موضوع موضوعات اموزشی و ترویجی از صداوسیمای چهارمحال و بختیاری پخش شد، اما این میزان برنامه برای استانی که ۷۰ درصد کشاورزان و بهره‌برداران آن کم‌سواد و بی‌سواد هستند و مهارت نسبی دارند کفایت نمی‌کند چرا که این افراد باید با تکنولوژی روز کشاورزی آشنا شوند.


بیشتر بخوانید


برزگر اضافه کرد: باید از حوزه عوارضی که در جهاد کشاورزی اخذ می‌شود ۲۰ درصد به مباحث آموزشی و پژوهشی اختصاص یابد.

وی عنوان کرد: طی یک دهه گذشته در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد منابع آب برای کشاورزی کاهش پیدا کرده، اما از سوی دیگر ما شاهد افزایش ۷۰ درصدی تولید محصولات هستیم و این نتیجه استفاده از نهاده‌های مرغوب و ارتقای آموزش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون سطح گلخانه‌های استان نسبت به ۲ سال گذشته افزایش یافته، اما ما مسئول فنی و کارگر خوب و آموزش‌دیده در این حوزه نداریم و این نشان می‌دهد که سیاست‌های توسعه با سیاست‌های مهارتی فاصله دارد و این شکاف جز با ترویج و آموزش حل نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار