۱۰ مجتمع و شهرک کشاورزی آماده کلنگ زنی در چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: استعلامات و واگذاری ۱۰ مجتمع و شهرک کشاورزی در استان انجام شده است و در آستانه کلنگ زنی می‌باشد.

حسین برزگر در نشست بررسی و هماهنگی احداث مجتمع و شهرک‌های کشاورزی در استان که با حضور مدیر کل واگذاری و تملک شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور، برگزار شد افزود: امسال با توجه به سیاست‌های ابلاغی شورای برنامه‌ریزی استان، سند آمایش سرزمینی وکارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بحث توسعه مجتمع‌های دامپروری در حاشیه کارگروه سلامت استان برای خروج دام از شهر مورد تاکید وتصویب قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه، مکان‌یابی ۴۳ مجتمع وشهرک‌های کشاورزی در شهرستان‌ها شروع شده است ادامه داد: برای ۱۰ مجتمع و شهرک گلخانه‌ای مطالعات، استعلامات و واگذاری زمین توسط جهاد کشاورزی به شرکت شهرک‌ها انجام شده است و در مرحله انتخاب پیمانکار می‌باشند.


بیشتر بخوانید


برزگر افزود: نشست مشترک با حضور مدیر کل واگذاری وتملک شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور در راستای هماهنگی نحوه فراخوان و اهلیت سنجی متقاضیان و نحوه انعقاد قرارداد با پیمانکاران اجرایی با توجه به اینکه باید ساز وکار قانونی برای آغاز عملیات اجرایی داشته باشیم برگزار شد که از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری کلنگ زنی ۱۰ مجتمع مذکور آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: از این ۱۰ مجتمع وشهرک کشاورزی، ۶ مجتمع دامپروری در شهرستان‌های سامان، سفید دشت، گندمان، نقنه وفرادنبه است و ۴ شهرک گلخانه‌ای مربوط به یا نچشمه، جغدان، گندمان و مجتمع قارچ جونقان است که زمینه اشتغال بیش از هزار نفر فراهم خواهد شد که یکی از سیاست‌های سفر ریاست جمهوری می‌باشد.

همچنین، مدیر کل واگذاری و تملک شرکت شهرک‌های کشاورزی کشورگفت: بیش از ۴۰ مکان احداث مجتمع کشاورزی از استان چهارمحال وبختیاری به شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور معرفی شد که در مرحله شناسایی از نظر فراهم بودن زیرساخت‌ها جهت واگذاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت ونتیجه به استان اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار