اعتبارات دستگاه‌های اجرایی نباید به هیچ‌عنوان برگشت بخورد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جذب تسهیلات سهمیه این استان در بخش‌های مختلف به افزایش اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری، بالا رفتن نرخ اشتغال و رونق اقتصادی استان کمک می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری امروز چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به ارتقاء و افزایش اختیارات استانداران گفت: این اقدام در رفع سریع‌تر مشکلات و تسریع روند توسعه بخش‌های مختلف تاثیرگذار است.

غلامعلی حیدری افزود: شرایط خاص برخی استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری مانند سرمای زودرس، زمینه اختصاص و ابلاغ اعتبارات در نیمه نخست سال را ضروری می‌کند.

وی با اشاره به حضور قابل‌توجهی وزیران و مسوولان ملی در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برخی از این حضور‌ها سرزده و در راستای رفع مشکلات موجود با هدف تسریع در روند توسعه استان است.


بیشتر بخوانید


حیدری تصریح کرد: ۷۴ درصد از اعتبارات مختص مصوبات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری در سال نخست تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به مبادله توافق‌نامه‌ها و برگزاری مناقصات طرح‌های عمرانی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان نباید به هیچ‌عنوان برگشت بخورد و هیچ عذری در این رابطه پذیرفته نیست.

رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال بختیاری و بختیاری اظهار داشت: جذب تسهیلات سهمیه این استان در بخش‌های مختلف به افزایش اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری، بالا رفتن نرخ اشتغال و رونق اقتصادی استان کمک می‌کند.

وی گفت: اختصاص و جذب منابع اعتباری جدید برای چهارمحال و بختیاری مانند اعتبارات ماده ۵۶، تهاتُر نفت و توافق با هُلدینگ‌ها، سازمان‌ها و بنیاد‌های ملی به‌منظور سرمایه‌گذاری در راستای توسعه استان به‌طور جدی پیگیری و عملیاتی شده است.

حیدری تاکید کرد: بازدید میدانی از طرح‌های عمرانی و رفع مشکلات موجود به‌منظور تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام با جدیت دنبال شود.

وی افزود: هیچ‌کدام از دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری حق ندارند علیه یکدیگر شکایت داشته باشند و باید مشکلات بین خود را به‌صورت منطقی رفع کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان از ردیف‌های ملی نسبت به جذب بیشتر اعتبارات تلاش کنند.

وی با اشاره به ۱۴ سرفصل و ردیف مازاد در جذب اعتبارات ملی و تحقق درآمد‌ها یادآور شد: این اقدام در ارتقای پرداخت هزینه‌های رفاهیات کارمندان دستگاه‌های اجرایی نقش‌آفرینی می‌کند.

حیدری با اشاره به تلاش برای جذب سهمیه استخدامی به‌منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در برخی دستگاه اجرایی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این اقدام در اختصاص و جذب اعتبارات بیشتر تاثیرگذار است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: دهیاری‌های ۸۴ روستا شرایط تبدیل به دستگاه اجرایی را دارند، اما با لحاظ شرایط موجود این تعداد به ۴۳ روستا رسید.

علی حیدری دهیاری‌های دارای درجه‌های سه، چهار، پنج و ۶ را دارای شرایط لازم برای تبدیل به دستگاه اجرایی اعلام و تاکید کرد: در این طرح سلامت کاری افزایش می‌یابد و جهش کاری دهیاری‌ها متحول و کاغذبازی اداری کوتاه‌تر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۸:۴۶ ۱۴ تير ۱۴۰۲
هشت روزاست دربانک وام تبصره شانزده تکمیل مدارک نموده ام اما خبری از پرداخت نیست