ضرورت قرارگیری عملیات مرمت پل زمانخان در دستورکار مسئولان چهارمحال و بختیاری

نماینده شهرستان سامان در شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: باید بازسازی و مرمت پل زمان‌خان در دستور مسئولان ارشد استان قرار گیرد.

غلامرضا چهلگردی اظهار داشت: پل زمان‌خان یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی در این استان است و شهرستان سامان همواره میزبانی گردشگرانی است که برای بازدید از این پل به این استان سفر می‌کنند.

وی افزود: شاهدیم که اخیراً بخشی از پایه ضلع شمالی و پایه میانی پل تاریخی زمان‌خان در حال ریزش بوده و نیازمند بازسازی و مرمت است.

چهلگردی اضافه کرد: جهت جلوگیری از تخریب این بنای فاخر تاریخی باید اقدامات پیشگیرانه در دستور کار مسئولان ارشد استان باشد.


بیشتر بخوانید


تخصیص بیش از دو میلیارد اعتبار برای بازسازی پل زمان‌خان

محمدتقی گنجعلی فرماندار شهرستان سامان گفت: پیگیری‌ها در خصوص مرمت و بازسازی پایه‌های پل زمان‌خان انجام شده است.

وی افزود: بازدید‌ها از سوی استاندار، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و کار در مرحله واگذاری به پیمانکار در سطح استان است.

گنجعلی با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی برای مرمت این پل در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون هم از اعتبارات شهرستانی تخصیص یافته است.

وی گفت: به دنبال جذب اعتبارات بیشتر هستیم و موضوع در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شده و قول‌های مساعدی در این زمینه داده شده است.

گنجعلی یادآور شد: به دنبال جذب اعتبارات بیشتر هستیم و موضوع در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شده و قول‌های مساعدی در این زمینه داده شده است، اما فعلاً تخصیص اولیه همان دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

وی افزود: سرمای شدید زمستان و بحران‌های شدید سال گذشته سبب شد پایه‌های سنگی پل دچار مشکل شود.

گنجعلی با بیان اینکه در چند سال گذشته کاری برای مرمت پایه‌های پل انجام نشده بود و این در حالی است که پل آسیبی هم ندیده بود و فقط به دلیل ریزش سنگ در ضلع شمالی، پایه‌ها آسیب دیده است.

وی با اشاره به خروجی بالای سد تاکید کرد: باید دبی آب پایین بیاید تا بتوان کار را آغاز شود.

گنجعلی ادامه داد: تقویت پایه‌های پل در اولویت است و پیشکسوتان و کارشناسان کشوری برای نظر دهی دعوت شده‌اند و طرح‌ها ارائه شده است تا بهترین و سریع‌ترین روش انتخاب شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.