اعترافات قداره بندی که قهرمان پرورش اندام را کشت!

قداره کش‌های نقابدار که با یورش به آشپزخانه‌ای در مشهد، یکی از قهرمانان رشته پرورش اندام را به قتل رساندند، همزمان با دستگیری آخرین متهم فراری، صحنه جنایت تکان دهنده خود را در حضور قاضی ویژه قتل عمد مشهد تشریح کردند.

دوازدهم اسفند گذشته در حالی که مرد آشپزخانه دار مشغول چرخ کردن گوشت‌های کبابی بود و دو زن جوان نیز وجه خرید غذا را به فروشنده پشت پیشخوان می‌پرداختند، ناگهان یک دستگاه پراید نوک مدادی با سرعت وحشتناکی مقابل آشپزخانه ترمز کشید و سرنشینان نقابدار آن که شمشیر و قمه در دست می‌فشردند، به طرز رعب آوری به داخل آشپزخانه یورش بردند و شیشه‌ها و لوازم را تخریب کردند.

دو زن جوان که از ترس می‌لرزیدند، وحشت زده از آشپزخانه بیرون آمدند و پا به فرار گذاشتند.

در همین هنگام یکی از مهاجمان با شمشیر به سوی پسر ۲۰ ساله مالک آشپزخانه هجوم برد و تیغه هولناک شمشیر را به طرف وی پرت کرد، اما جوان ورزشکار، تیغه شمشیر را در هوا گرفت و با ضربه‌ای آن را روی زمین انداخت، ولی مهاجم ۲۵ ساله در یک لحظه قداره‌ای را از کمرش بیرون کشید و پسر ۲۰ ساله را با ضربات وحشتناکی غافلگیر کرد.

او به گونه‌ای تیغه قمه را بر گردن و قفسه سینه وی فرود آورد که دیگر جوان مذکور نتوانست از خود دفاع کند و در حالی خون آلود بر سنگفرش‌های آشپزخانه افتاد که پدر وی از پشت چرخ گوشت برخاست و به یاری فرزندش شتافت، اما او نیز که دستش را در برابر تیغه ترسناک قداره سپر کرده بود، طوری مجروح شد که از شدت درد به خود می‌پیچید.

نزاع خونبار هر لحظه بیشتر رنگ مرگ به خود می‌گرفت و کارگر پیر آشپزخانه هم به گوشه‌ای رفته بود و با چشمانی وحشت زده به خود می‌لرزید که مهاجم ۲۵ ساله نیز با اصابت تیغه چاقو بر زمین افتاد. در این هنگام ۴ همدست نقابدار وی که اوضاع را این گونه دیدند، دست از تخریب شیشه‌ها و لوازم آشپزخانه کشیدند و سوار بر پراید از محل گریختند.

طولی نکشید که با گزارش ماجرای یورش قداره بند‌های نقابدار به اورژانس و پلیس، نیرو‌های امدادی عازم خیابان حر ۱۹ شدند و ۳ مجروح این نزاع هولناک را به مراکز درمانی انتقال دادند. از سوی دیگر نیز عوامل انتظامی با حفظ صحنه حادثه، در حالی به تحقیق در این باره پرداختند که دقایقی بعد مشخص شد رضا قدرتی (جوان ۲۰ ساله) بر اثر خون ریزی شدید و عوارض ناشی از اصابت تیغه قمه به عناصر حیاتی بدنش، به قتل رسیده است.

هنوز دو مجروح دیگر در اتاق عمل بودند که با حضور شبانه قاضی ویژه قتل عمد در مرکز درمانی، تحقیقات جنایی درباره این قتل وحشتناک آغاز شد، اما هیچ سرنخی از مهاجمان وجود نداشت چرا که آن‌ها شماره‌های انتظامی پلاک پراید را نیز پوشانده بودند.

دقایقی بعد دوربین‌های مداربسته با دستور قاضی دکتر صادق صفری توسط گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی مورد بازبینی قرار گرفت و چهره یکی از مهاجمان نمایان شد، ولی بررسی‌ها نشان داد که او «علی-م» مهاجم ۲۵ ساله مجروح است که در بیمارستان تحت درمان قرار دارد.

در همین حال گروه ورزیده‌ای از کارآگاهان با هدایت سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) و با راهنمایی‌های مقام قضایی، عملیات ردزنی دیگر مهاجمان فراری را آغاز کردند، اما رصد‌های اطلاعاتی بیانگر آن بود که همدستان نقابدار «علی-م» به شهر‌های شمالی کشور گریخته اند.

به همین دلیل تحقیقات کارآگاهان در چند شاخه اطلاعاتی و عملیاتی وارد مرحله جدیدی شد و عملیات شناسایی مخفیگاه مهاجمان فراری در حالی ادامه یافت که «علی-م» پس از بهبودی نسبی و با دستور قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب در اختیار کارآگاهان قرار گرفت تا راز این جنایت وحشتناک را بازگو کند.

از طرف دیگر بررسی‌های پلیس نشان داد که جوان ۲۰ ساله (مقتول) یکی از قهرمانان رشته پرورش اندام در کشور است که مدال‌های رنگارنگی را نیز در مسابقات ورزشی به گردن آویخته است.

«علی-م» (قداره بند مهاجم) در بازجویی‌های تخصصی پلیس که در حضور قاضی ویژه قتل عمد صورت گرفت، ادعای اختلافات قبلی را مطرح کرد و مدعی شد: من تاکنون تصور می‌کردم که رضا (مقتول) موجب شده تا دوست دخترم مرا ترک کند! به همین دلیل کینه او را به دل گرفته بودم که چند ماه قبل از این ماجرا نیز با یکدیگر درگیر شدیم و من از او کتک خوردم، چون رضا اندام ورزشکاری داشت و قوی‌تر از من بود!

هنوز پرونده این شکایت در شعبه دادیاری مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد در حال رسیدگی بود که تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم. این گونه بود که همراه چند تن از دوستانم به آشپزخانه پدرش یورش بردیم، چون یقین داشتم که او در آن ساعت از شب در آشپزخانه مشغول کار است.

به دنبال اعترافات وی، ردزنی‌های شبانه روزی کارآگاهان نیز به نتیجه رسید و در حالی که برخی از متهمان دستگیر شده بودند، بعضی نیز خود را به مراکز انتظامی معرفی کردند، اما «علی اصغر-ب» (یکی دیگر از مهاجمان) همچنان فراری بود تا این که وی نیز آخر هفته گذشته و پس از انجام یک رشته عملیات ضربتی در یکی از پارک‌های منطقه شهرک شهید رجایی به دام افتاد.

همزمان با دستگیری آخرین متهم فراری این پرونده جنایی، همه متهمان با دستور قاضی صفری به محل ارتکاب جرم هدایت شدند تا در مواجهه با یکدیگر، صحنه قتل را بازسازی کنند.

در همین حال «علی-م» که سرکردگی مهاجمان قداره کش را به عهده داشت، مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت و در حالی جزئیات این نزاع مرگبار را تشریح کرد که دیگر مهاجمان نیز هر کدام به نقش خود در تخریب شیشه‌ها و لوازم آشپزخانه با ایجاد رعب و وحشت در محل اعتراف کردند.

در خور یادآوری است، در بازسازی صحنه قتل رضا قدرتی (قهرمان پرورش اندام) که سرهنگ، ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد پلیس آگاهی خراسان رضوی) نیز حضور داشت، ابتدا سرهنگ محمد مرادی (افسر پرونده) جزئیاتی از روند بازجویی‌ها و چگونگی دستگیری متهمان را توضیح داد و در پایان نیز قاضی ویژه پرونده‌های جنایی، با صدور قرار قانونی، متهمان این جنایت هولناک را روانه زندان کرد تا دیگر مراحل قانونی پرونده طی شود. این در حالی است که اولیای دم خواستار قصاص نفس قاتل هستند. 

منبع: خراسان

برچسب ها: قتل ، اخبار حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
قهرمان ورزشی = آبروی مردم
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۴:۳۹ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
چه فایده دارد اگر حکم اعدام صادر نشود بحق همه این جنایتکاران نه فقط یکی ...بالاخره همه مجرم هستن و باید به سزای اعمالشان برسانن.....این ملاطفت و مماشات و کم حکم در ایران بائث شده جرم و جنایات بشدت افزایش پیدا کند و بطور گسترده این باندها از قوانین قوه قضائیه ترس نداشته باشن و چند سال در زندان و یا آزادی با کفالت یا با وثیقه و بعد همان آش و همان کاسه به جنایات هایشان ادامه و سلب امنیت از مردم...
آخرین اخبار