دو هشدار سطح زرد برای وزش باد شدید در برخی از مناطق کشور صادر شده است

کارشناس هواشناسی گفت: دو هشدار سطح زرد برای وزش باد شدید و سامانه بارشی در بسیاری از مناطق کشور از جمله تهران صادر شده است.

خانم کبری رفیعی گفت: ۲هشدار سطح زرد  در خصوص فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر های همرفتی از فردا تا روز پنجشنبه صادر شده که در این مدت شاهد رگبار باران، وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک، ریزش تگرگ، رعدوبرق و صاعقه هستیم.

به گفته کارشناس هواشناسی،  شمال هرمزگان، شرق و شمال فارس، جنوب غرب و دامنه و ارتفاعات مرکزی استان کرمان، شمال و غرب آذربایجان غربی، شمال شرق آذربایجان شرقی و ارتفاعات مازندران، شمال غرب و جنوب استان اصفهان، قم، قزوین، البرز و ارتفاعات تهران،کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی لرستان، شمال استان ایلام، قزوین در گیر اين سامانه بارشی هستند.

 او گفت: احتمال آبگرفتگی معابر به شکل محدود، لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، در برخی مناطق خیزش گردوخاگ، کاهش دید و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

رفیعی در خصوص هشدار دوم که‌ مربوط به افزایش سرعت باد است. گفت:  وزش باد شدید، در نواحی مستعد گردوخاک و گردوغبار نفوذی در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان، البرز، تهران، قم، غرب سمنان، اصفهان، خوزستان، ایلام، بوشهر و غرب فارس ،هرمزگان، بوشهر، غرب فارس، تهران و البرز شاهد هستیم.

او گفت:کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال درگیر این وزش باد  از مخاطرات این وزش باد شدید هستند.

رفیعی می گوید: توصیه می شود هموطنان احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع، به ویژه در بعدازظهر و استفاده از قیم برای نهال‌ها را در دستور کار خود قرار دهند. 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار