درگیری پلیس با معترضان در تظاهرات فرانسه

منابع خبر از آشوب و درگیری در شهرداری و ایستگاه پلیس در اعتراضات فرانسوی‌ها خبر دادند.

در تظاهرات شهروندان فرانسه در شهر «لیون» برای اعتراض به سیاست دولت مکرون، منابع خبری از تلاش آن‌ها برای ورود به ساختمان شهرداری منطقه یک شهر و آتش زدن ایستگاه پلیس خبر دادند.

به گزارش آر تی، حدود ۳۰۰ معترض در شهر لیون به فراخوان انجمن‌های محلی و احزاب چپ‌گرا تجمع کردند تا اعتراض خود را نسبت به افزایش سن بازنشستگی ابراز کنند. این تظاهرات ابتدا به شکل کارناوال برنامه‌ریزی شده بود و پس از آن هم گروهی از معترضان با کلاه بر سر و درحالیکه صورت‌های خود را پوشانده بودند شروع به شکستن شیشه‌های مغازه‌ها کردند.

ویدئوی منتشر شده از معترضان آن‌ها را در حالی نشان می‌دهد که آتش روشن کرده و مقابل ایستگاه پلیس هستند، اما آن‌ها تلاش کردند تا وارد ساختمان شهرداری هم بشوند.

در اعتراضات شهر «رن» فرانسه هم میان پلیس و معترضان درگیری گزارش شده است. در منطقه «اوورنی-رون-آلپ» در جنوب شرقی فرانسه هم «خساراتی به مغازه، در اداره پلیس و ورودی دفتر شهرداری منطقه یک شهر» وارد شده است. رئیس این منطقه چنین اختلالاتی را محکوم کرد و گفت: «این اختلال‌های غیرقابل قبول امنیت شهروندان شهر را به خطر می‌اندازد و یک نفر را بازداشت کردیم.»

پیش از این هم منابع خبری گزارش دادند که فرانسه در آستانه یک اعتصاب سراسری دیگر قرار دارد. اعتصاب در سراسر اروپا قابل مشاهده است، اما در فرانسه مذاکراتی درباره اعتصاب عمومی برای بار دوم به گوش می‌رسد. موضوع اصلی افزایش سن بازنشستگی است.

بیشتر کارشناسان بر این باورند که مکرون در جامعه فرانسه منزوی شده است. اعتصاب سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بزرگترین اعتصاب بود، اما در نهایت در رسیدن به اهداف خود ناتمام ماند. این اعتصاب سبب کاهش رشد اقتصادی فرانسه شد. این نشان داد که اعتصاب‌های سراسری ابزار‌های قدرتمندی برای مقابله با اقدامات دولت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
اونجا چون فرانسه است حق با پلیس است و اغتشاش باید سرکوب بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
خواهشاً فکری به حال آشفته بازار خودرو بکنید چرا خودرویی مثل دنا که پارسال ۲۲۰ تومن قیمت می خورد الان باید در بازار ۷۰۰ میلیون قیمت داشته باشد. مگر چه اتفاقی افتاده که در کمتر از یک سال خودرو حدود ۳ تا ۴ برابر قیمت بخورد، وزارت صمت و مجلس چرا طرح های بی پشتوانه می دهند؟ واردات خودرو کارکرده و صفر خارجی به کجا رسید؟ چرا هیچ کس پاسخگو وضع خودرو نیست؟
رئیس جمهور و مجلسی ها باید پاسخگو وضعیتی که برای خودرو در کمتر از یک سال درست کردند باشند.
Italy
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
اونام اغتشاشگرند درسته ؟ معترض نیستند
Iran (Islamic Republic of)
سانسورچی
۲۳:۰۳ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
سلبریتیهای فرانسه جاشون خالی
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
معترضان فرانسه فقط بگم همتون سرکارید بیخود وقت وانرژیتان را تلف نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
اغتشاشگران
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۹:۳۱ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
درگیری اختشاش گران با پلیس فرانسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
در فرانسه وانگلیس وآمریکا وکانادا وآلمان وخلاصه کشورهای سرمایه داری دموکراسی وآزادی کامل فقط در شهوت رانی وفساد جنسی است در بقیه موارد اجتمایی دیکتاتوری کامل
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۳ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
اغتشاش‌گران فرانسه باید تنبیه شوند!
آخرین اخبار