فایننشال تایمز: عربستان سعودی ممکن است به بریکس ملحق شود

یک نشریه انگلیسی از مذاکراتی میان بانک گروه بریکس و عربستان سعودی خبر داد.

فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که «بانک توسعه جدید» (New Development Bank/ NDB) از گروه اقتصادی بریکس در حال مذاکره با عربستان سعودی است تا این کشور دهمین عضو این گروه باشد.

«بریکس» نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است و انتظار می‌رود مذاکرات کنونی روابط میان دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان و وام‌دهنده مستقر در شانگهای چین را بهبود ببخشد. «برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی» کشور‌های عضور بریکس هستند.

بانک توسعه جدید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در خاورمیانه، ما اهمیت زیادی برای پادشاهی عربستان سعودی قائل هستیم و در حال حاضر در حال مذاکرات واجد شرایط با آن‌ها هستیم.»

پیش‌تر نیز هفته گذشته این نشریه در گزارشی اعلام کرده بود که غرب باید بپذیرد به دلیل نفوذ فزاینده بریکس دیگر نمی‌تواند بر جهان حکومت کند.

براساس این گزارش قصد ۱۹ کشور برای پیوستن به بریکس حکایت از افزایش نقش این اتحادیه در عرصه بین‌المللی دارد و «هم‌زمان هژمونی تک‌قطبی تحت آمریکا و هم سلطه اقتصادی جی ۷ کم می‌شود. جی ۷ باید از ارزش‌ها و منافع خود محافظت کند، اما دیگر نمی‌تواند بر جهان حکومت کند. اگرچه سرنوشتش همچنان به اعضای آن بستگی دارد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار