نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت:

مبارزه با فساد وظیفه مشترک نظام و ملت است

جلیلی گفت: همه آحاد جامعه باید در مبارزه با فساد در صحنه حاضر باشند؛ چرا که مبارزه با فساد وظیفه مشترک نظام و ملت است.

سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره هشت فرمان مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی و فرمان ۴ ماده‌ای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در مبارزه با فساد که امر مهم و ارزشمند محسوب می‌شود، باید وظیفه نظام و مردم به شکل اساسی و دقیق مورد رصد و پیگیری قرار گیرد تا آثار پرخیر و برکت این امر مهم را نظاره گر باشیم.

او افزود: در این راستا سلامت واگذاری برخی از واحد‌های تولیدی در کشور در سال‌های گذشته به مخاطره افتاده بود که نمونه آنرا در بازگرداندن واگذاری‌های قبلی نظیر ماشین سازی تبریز و کشت و صنعت مغان شاهد بودیم که جلوی تاراج بیت المال در این واگذاری‌های نامناسب گرفته شد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در مسیر مبارزه با فساد و قاچاق تنها آزاد کردن سرمایه‌های مردم از دست مفسدین هدف و مقصد نیست، تاکید کرد: در این راستا اقدامات بعد از آن در مسیر اصلاح گری و آبادانی بسیار مهم و اساسی است.

جلیلی به ضرورت شفاف سازی و اقدامات درست و راهبردی در این حوزه تاکید کرد و گفت: همه آحاد جامعه باید در مبارزه با فساد در صحنه حاضر باشند؛ چرا که مبارزه با فساد وظیفه مشترک نظام و ملت است.

او با بیان اینکه هر دانشگاه می‌تواند یک دولت سایه باشد، افزود: منظور از دولت سایه نیز یک گفتمان است که با توجه به توانمندی‌های دانشگاه محقق اردبیلی، این دانشگاه نیز می‌تواند در حوزه‌های تخصصی سایه به سایه کمک حال دولت باشد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز این دانشگاه را یکی از دانشگاه‌های پیشرو در عرصه ملی و بین المللی دانست و گفت: این دانشگاه با حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی ایرانی، ۵۳۰ دانشجوی بین المللی، ۴۰۰ عضو هیات علمی و ۴۰۰ کارمند در حال فعالیت‌های علمی و پژوهشی است.

اسماعیل چمنی ابراز امیدواری کرد: روزی برسد مفاسد اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله کالا و ارز که می‌تواند اقتصاد یک کشور را ویران کرده، اشتغال را تحت تاثیر قرار دهد و جامعه را دچار بحران‌های اساسی کند، به صفر برسد.

او افزود: امید می‌رود برگزاری چنین جشنواره‌هایی منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز  را جامه عمل بپوشاند و در آینده اقتصادی سالم و پویا همراه با اشتغال در جامعه داشته باشیم.

معاون حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری نیز با بیان اینکه در بحث مبارزه با قاچاق نباید به جغرافیا و مرز متمرکز شویم، گفت: فرمان‌ها در نظام سیاسی جایگاه ویژه‌ای داشته و لازم الاجرا هستند.

مصطفی پورکاظم شایسته با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مربوط به دولت به عنوان قوه مجریه نبوده و یک ستاد حاکمیتی است، افزود: انتظار می‌رود در خصوص مطالبه گری و مبارزه با فساد به دولت‌ها نگاه نشود و این موضوع برای کلیت نظام معنادار باشد.

او ناکارآمدی نظام تجارت خارجی را یکی از چالش‌های پیش رو دانست و گفت: از دانشگاه‌ها و مراکز علمی انتظار می‌رود با تدوین مقالات و پایان نامه‌های تخصصی در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا و ارز یاریگر ما باشند.

معاون حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری فعال بودن ۱۵۰ گمرک و ۶۰ بندر تجاری در کشور را یادآور شد و تصریح کرد: لایحه ارتقای سلامت اداری نیز با الهام از هشت فرمان مقام معظم رهبری در مجلس تصویب شده است.

او افزود: برای ترک فعل نیز برای اولین بار در ستاد پرونده تشکیل شده است و مسئول ترک فعل کرده نیز محکوم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار