زائران پیاده از سرخس راهی حرم امام مهربانی‌ها

کاروان زائران پیاده سرخس راهی حرم امام مهربانی‌ها شد.

در آستانه سالروز میلاد هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت، کاروان پیاده مشتاقان آقا علی‌بن موسی‌الرضا (ع) از سرخس، پیاده عازم حرم مطهر رضوی شدند.

مدیر ارتباطات رسانه و امور بین‌الملل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: این کاروان برای بیست و نهمین سال متوالی حرکت خود را از دیروز آغاز کرده و قرار است پس از طی کردن مسیر ۱۸۰ کیلومتری سرخس تا مشهدالرضا با پای پیاده، در شب ولادت امام رضا (ع) به مشهد برسد.

احسان جلایر با اشاره به حضور ۱۵۰ زائر در کاروان مشتاقان حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام شهرستان سرخس گفت: جوان‌ترن عضو این کاروان ۱۲ ساله و مسن‌ترین آن ۷۵ ساله است.

وی افزود: امسال به علت آغاز فصل امتحانات، امکان حضور پرشور دانش آموزان در این سفر معنوی فراهم نشد.

مدیر ارتباطات رسانه و امور بین‌الملل منطقه ویژه اقتصادی سرخس درباره برنامه‌های فرهنگی تدارک دید شده برای زائران در مسیر حرکت آن‌ها گفت: تلاوت قرآن کریم، توزیع کتاب‌های ادعیه، طرح مباحث اخلاقی، سخنرانی، قرائت دعای عهد و زیارت عاشورا، برگزاری جلسه‌های معرفتی در بین نماز‌های یومیه، بیان احکام، پاسخ به سوالات شرعی و اجرای مسابقات فرهنگی از این برنامه‌ها است.

جلایر، شناخت معرفت اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) را مهم‌ترین هدف این حرکت معنوی دانست و افزود: کاروان‌های پیاده مانند یک دانشگاه سیار امام رضایی است که می‌تواند جوانان و نوجوانان را با سیره ائمه اطهار بیشتر آشنا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.