حذف نقاط حادثه خیز در ۲۰ کیلومتر از خروجی محور جیرفت_بافت

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: تا کنون ۲۰ کیلومتر از محور کار ایمن سازی و حذف مناطق پر خطر حاشیه راه انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در بازدید از روند اجرای طرح راه سردار در جیرفت گفت: در قالب تجمیع ماشن آلات راهداری از اداره کل راهداری جنوب کرمان و توان ماشین آلاتی اداره جیرفت در مبادی ورودی و خورجی این شهرستان در حوزه محور جیرفت_بافت این طرح با جدیت آغاز شده است. 

او افزود: با توجه به آمار و بررسید‌های ترافیکی صورت گرفته بیشترین تصادفات و حوادث در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد که با همین تحلیل نیاز دانستیم که اقدامات ایمنی را در این مناطق ۳۰ کیلومتری تشدید و بیشتر کنیم که خوشبختانه کار ایمن سازی با جدیت در حال انجام است.

افضلی بیان کرد: با استقرار ۲۵ دستگاه راهداری در محور بزرگراهی جیرفت_بافت و مشارکت ۳۰ نفر نیروی راهدار طرح راه سردار با جدیت تمام در حال انجام است و تا کنون ۲۰ کیلومتر از محور کار ایمن سازی و حذف مناطق پر خطر حاشیه راه انجام شده است.

وی از اجرای این طرح در شهرستان منوجان هم خبر داد و گفت: با ارسال دستگاه‌های راهداری به شهرستان کهنوج به زودی عملیات ایمن سازی در قالب طرح راه سردار انجام خواهد شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان گفت: با ایجاد شانه مناسب و شیب شیروانی در هر صورت که خطای راننده و نقص فنی خودرو اتفاق بیفتد در این شرایط زمینه‌ای فراهم شود تا خودرو با وضعیت مناسب تری به خارج از محور هدایت و از واژگونی، برخود با جسم صلب حاشیه راه و واژگونی و در نتیجه آسیب شدید به راننده پیشگیری شود.
 

امیر افضلی بیان کرد:ان شاالله با اجرای این طرح در مدت ۶ ماه در جنوب کرمان شاهد کاهش تلفات انسانی به جهت خروج احتمالی خودرو‌ها از محور باشیم. وی با بیان اینکه سعی بنده و همکاران در مجموعه راهداری بر ایجاد بستر تردد ایمن در جاده‌ها است گفت:عوامل انسان و خودرو بایستی مورد توجه بیشتری قرار گیرد چرا که تنها اقدامات ما در جاده‌ها نمی‌تواند تضمین کاهش تلفات انسانی را در جاده‌ها داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار