عضویت یک میلیون و ۲۷۰ هزار جوان در جمعیت هلال احمر

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ماموریت‌های این نهاد گفت: هم اکنون یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر از جوانان کشور عضو این معیت قرار دارند.

حجت‌الاسلام سید هاشم حسین المدنی امروز سه‌شنبه در سفر به شهرکرد در دیدار با جمعی از مدیران استان با اشاره به اینکه آمار اعضای جوان جمیعت هلال احمر متغیر است، افزود: جذب نیروی جوان به این جمعیت و همچنین نگهداشت اعضا از مهمترین برنامه‌های این جمعیت است که افزایش نگهداشت اعضای جوان نیاز به تعامل و هم‌افزایی بیشتر دارد.

وی با اشاره به اینکه جوانان در قالب طرح‌های مختلف از جمله دادرس، یاس، همتا، کانون‌ها و خانه‌های هلال عضو این جمعیت شدند، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف از جمله دوره تربیت فرماندهان تیم‌های سحر یکی از برنامه‌ها سالجاری این جمعیت در راستای افزایش توان اعضای جمعیت است که این دوره در شهرکرد به مدت سه روز در حال اجراست.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: افزایش تعامل و هم افزایی بین دستگاهی با دستگاه‌های مختلف از جمله کمیته امداد امام، اداره امور زندان‌ها، بهزیستی، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش، ورزش و جوانان با این جمعیت بسیار عالی است و این تعامل باید افزایش پیدا کند تا بتوان زمینه حضور حداکثری و اثرگذار جوانان در این جمعیت را فراهم کرد.

حسین‌المدنی افزود:برای جذب اعضای جدید نیر تفاهم‌نامه‌های مختلف با دستگاه‌های مختلف منعقد شده است که طرح دادرس و همتا با آموزش و پرورش و طرح یاس (یاران آسیب ستیز) با کمیته امداد در حال اجراست.

به گفته وی، در طرح یاس دختران مجرد زیرپوشش کمیته امداد امام تحت آموزش قرار می‌گیرند که بتواند با آموزش این افراد را از چرخه حمایت خارج و به عنوان حمایتگر تبدیل شوند.

وی به فعال کردن خانه‌های هلال به عنوان یکی از برنامه‌های مهم امسال در این جمعیت اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی خانه‌های هلال در زندان در دستور کار است تا بتوان به افرادی که در زندان تحمل حبس می‌کنند، آموزش ارائه داده شود تا به این افراد هویت بخشی داده شود.

وی به ارائه آموزش تخصصی اطفاء حریق جنگل و مراتع برای اعضای این جمعیت اشاره کرد و گفت: اجرای این برنامه در دستور کار جمعیت قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.