وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

تامین زمین ساخت واحد‌های یک طبقه اقدامی برای شکست احتکار و سوداگری

بذرپاش با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن مبنی بر ارائه زمین به مردم برای ساخت واحد‌های یک طبقه گفت: این اقدام تاثیر قابل توجهی در شکستن احتکار و سوداگری دارد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده توسط وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های این سازمان گفت: در حوزه ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن با فعالیت شبانه‌روزی همکاران، نتایج قابل توجهی بدست آمده که در مقایسه با سال‌های گذشته می‌توان بزرگی آن را درک کرد.

بذرپاش خاطر نشان کرد: در طرح مسکن مهر که طرح بزرگی بود، ۸ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن به محدوده شهر الحاق شد که در طرح نهضت ملی مسکن تا کنون این رقم به بیش از ۳۱ هزار هکتار زمین رسیده است.

وی با اشاره به سیاست اصلی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت واحد‌های تک طبقه با ارائه زمین به مردم، گفت: این یک اقدام کم سابقه بعد از انقلاب بوده و در شکستن احتکار و سوداگری، جوانی جمعیت و امید آفرینی بین مردم تاثیر قابل شگرفی دارد.

بذرپاش درباره پیشرفت‌های رخ داده در حوزه ریلی هم توضیح داد: بزرگترین اقدام در این حوزه تکمیل کریدور‌های شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است که وارد مراحل جدیدی شده است.

وی افزود: تکمیل این کریدور‌ها کاری بسیار بزرگ و بی سابقه است که با همکاری همه کشور‌ها برای استفاده از آن در حال انجام بوده و برای آیندگان و برای فرزندانمان تولید ثروت ملی به دنبال خواهد داشت.

بذرپاش در ادامه به اقدامات بزرگ انجام شده در راستای توسعه ناوگان هوایی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه حوزه هواپیمایی یک حوزه صد در صد تحریمی است، مسیر را رو به جلو طی کرده و دستاورد‌هایی به همراه داشته است.

وی در ادامه در خصوص حوزه بنادر اطهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های بنادر با سرمایه‌گذاری بخش عمومی، بخش خصوصی و کشور‌های خارجی در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

بذرپاش ادامه داد: در حوزه شهرسازی و بافت فرسوده نیز بسته ۱۹ گانه‌ای در اسفند ماه ابلاغ شد.

وی افزود: اجرای این بسته جهشی را در تولید مسکن ایجاد خواهد کرد و علاوه بر افزایش ایمنی واحد‌های مسکونی که برکات قابل توجهی برای نجات جان انسان‌ها دارد، رشد تولید مسکن، تولید شغل و کسب و کار را هم به ارمغان خواهد داشت.

بذرپاش تاکید کرد: یکی از بهترین روش‌های تولید مسکن ساخت و ساز‌ها و نوسازی بافت فرسوده است.

وی به مصوبه اخیر وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه هر زمینی که بیش از ۱۰ سال از کاربری مسکونی آن گذشته و ساخت و ساز در آن انجام نشده باشد باید تغییر کاربری دهد که با این کار رونقی در ساخت و ساز ایجاد خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره اقدامات انجام شده در حوزه راهداری گفت: غیر از اصلاح نقاط حادثه خیز، ابرپروژه‌های ارزشمندی در حال اجراست که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۱۳ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
معاونت وزارت تازگیا گفته به اطلاعات افراد تو اینکه کجا و چطور ساکن هستن دست پیدا کرده برا گرفتن مالیات از خونه های خالی چطور ما که تو خونه پدر ساکنیم با سه تا بچه کوچک چون شش سال اجاره نامه رهگیری دار نداشتیم سکونتمون تو کرج تایید نشد نه مسکن ملی تایید کرد سکونت تو کرج رو نه زمین بابت یه فرزندی تعلق گرفت چون فرزند اخر نودو نه دنیا اومده این انصافه..اصلا کرج هیچ بلاخره ایرانی که هستیم وسط کویر زمین بدید همه چی هم با خودم دیگه خسته شدم اجاره هم که نمیتونم بکنم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
اگه ای کارو بکنی شیر مادر و نان پدر حلالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
آپارتمان = قفس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
برای تامین آب شهرک سازی ها در کویر چه برنامه ای دارید !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
اگه میخواین زمین بدین زود باشین مردم دارن زیر بار این اجاره های وحشتناک میمیرن و صاحب خانه ها هم نه تنها هیچ کمکی به مستاجران نمی کنند هر روز قیمت خانه هایشان را بالاتر میبرند خودمان به هم دیگر رحم نمی کنیم بعد انتظار داریم که بلاهای مختلف هم بر سرمان نازل نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
ما که هنوز در شیراز چیزی ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
به مستاجرین بدید بسازند و برن سکان بشن
چرا انقدر سخت گیری میکنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
سلام.لطف کنید از طرح ملی مسکن در بیرجند هم گزارشی تهیه کنید شهر بیرجند با 350هزار نفر جمعیت یک شهر کوچک به حساب می اید واطراف شهر تا کیلومترها زمین قابل ساخت وجود دارد وکمبود زمین نیست ولی این زمینها توسط ارگانهای مختلف از جمله سپاه.ارتش.بسیج.منابع طبیعی.اموزش وپرورش خریداری شده وقطعه بندی شده تا زمانی بداخل محدوده شهری بیاید وسودهنگفتی نصیب صاحبان این قطعات کند.سایت مسکن ملی بیرجند در تپه ماهورهای مرکز شهر که زمانی پادگان ارتش بوده در حال احداث است که هزینه اماده سازی زیادی دارد و روی گسل نیز میباشد واحدها بصورت 5طبقه 10واحدی در حال احداث است.چرا بجای اپارتمان سازی در یک شهر کویری که مشکل زمین ندارد زمین به مردم تحویل نمیدهید تا خودشان ویلایی سازی کنند ویا لااقل واحدهای دوطبقه یا حداکثر 3طبقه بسازند نه 10واحد لانه زنبور.خواهشا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
شعار میده فقط.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
چرا در ایران پهناور ، برای ساخت منزل مسکونی کمبود زمین داریم. اگر زمین داریم چرا واگذار نمی کنند. ایا عدم عرضه زمین خود باعث سوداگری در بازار زمین و افزایش قیمت در بخش مسکن نمی شود. ایا عدم عرضه زمین به مردم برای ساخت مسکن ، خود تحریمی نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
همش تقصیر شهرداریهاست زمین را به قیمت نجومی میفروشندباید فساد شهرداریها اصلاح بشه نه که بنشینند تا مردم برن ازشون شکایت کنند ایا اثر بکنه یانه
آخرین اخبار